Tiden går :)

2008-08-06 @ 19:24:13
Hejsan Allesammans!

Ja tiden går väldigt fort och jag har varken haft lust eller ork till att sitta vid datorn. Har tagit en del bilder med digitalkameran, som jag bara har lämpat över till datorn. Jag behöver förminska dessa bilder, som jag gör en annan dag.

Dom två sista veckorna i juli, blev jag hemma. Ja, jag har en underbar vän som har cancer i skelettet och hon klagar nästa aldrig, så inte törs en annan yppa sig då om ont. Jag vet att hon respekterar mig och att vi alla kan ha ont på vårt lilla vis. Vi alla människor har olika smärttrösklar m.m vilket gör att vi känner olika oavsett vad vi har för åkomma.

I mitt fall så måste jag lära mig att förstå min kropp och det har jag jättesvårt för. Herregud, man har ju bara spottat i nävarna, jobbat vidare och absolut inte känt efter på sig själv. Däremot när det gäller ens familj och patienter så vill man bara deras bästa.

För att enkelt berätta för Er som inte vet om min kroppsliga smärta, så kan det göra olika ont sekund för sekund nästa och det händer att man har ont så man kan inte stå, inte ligga, inte sitta och heller inte gå, värken maler och maler i kroppen och du blir inte av med den. Sedan finns det stunder när allt är hanterbart.

Nog om detta.

Hundarna, katterna och Matilda har haft det bra och nu imorgon så bär det av till västkusten och fler bilder lär det bli som jag skall ta har jag tänkt mig *skratt*
Två av hundarna får följa med och två av hundarna får stanna hemma med katterna och så har vi en UNDERBAR DOTTER Cecilia som skall med sin sambo Micke och deras hund Saga stanna här hos oss och passa vårat hem, hundar och katterna medan vi är borta *ler*
TUSEN TACK Cecilia och Micke!!!!

Vi blir bara borta i några dagar för att sedan skall sonen Oskar som följer med oss nu, han skall fixa bilen sin, BMW. Den är han mån om kan Ni tro, vilket är bra tycker jag *ler* Man skall vara rädd om sina saker.
Vår yngsta dotter Matilda skall börja Ridskolan på Tisdag nästa vecka.

Sedan blir det dagsutflykter i nästa vecka!

Jag brukar vara duktig med att skriva i bloggen, men jag vill inte sitta här vid datorn i ett litet rum när jag kan umgås med familjen. Hur kul är det?????? Inte roligt alls för mig, så därför blir det mer bloggande när skolan har startat, för då är jag ensammen, ja förutom hundarna då förståss *ler*

Så tyvärr så får Ni som läser min blogg vänta än så där ca 2 veckor innan bilder och mer bloggande kommer, så jag hoppas Ni återkommer då och läser vad jag har att berätta *ler*

Kram till ER alla!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi har alla våra svackor och det måste vi ju få ha?

Hörde av djungeltelegrafen att du kommer till ön. Hoppas vi får tillfälle att hälsa på varandra utanför ringen. Min plan är att vara där båda dagarna dock utan egen vovve.

/P

2008-08-16 @ 14:05:17
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0