Luciadagen och söndagen

2008-12-15 @ 09:40:54
På självaste lucia dagen så gick vi upp för att titta på TV och titta på Luciatåget. Tomas gick ut med hundarna i skogen och jag gjorde i ordning för frukosten. Sonen sov och Matilda ville bli väckt så hon kunde ligga i sängen och titta på Lucia.

När Tomas kom hem med trötta hundar, så hade jag dukat fram frukosten i vardagsrummet och tända ljus och jag njöt i fulla drag.

Efter vår frukost så åkte vi till stan, Tomas och jag. Där träffade vi på Cecilia och Micke som också gick på stan.
Vi fikade ihop och gick lite tillsammans ibland på stan.
Jag bjöd över Cecilia och Micke hem för att äta en bit mat och att sova över.
Jag hade kalkonfilé som man inte kan få i så små bitar, så det blev mycket bättre så här, när dom också kom över för att äta med oss *ler*

God mat och trevligt umgänge och trevligt småprat om ditt och datt under kvällen och sedan kom söndagen och den fortsatte på samma sporadiska och impulsiva sätt, inget planerat utan allt föll sig naturligt och Cecilia och Micke stannade kvar till 16tiden på söndag kväll.

Vi hade i allafall väldigt trevligt och spelade spel, som jag normalt aldrig gör, för jag är en sådan dålig förlorare. Men det gick bra denna gången.

Denna helg går jag fortfarande och njuter av och bara tänker på hur underbart allt har varit under helgen med skratt och glada tillrop. Hundarna har haft också det jättemysigt. Saga fick leka lite med Arne till bådas glädje!!!
Eftersom Mallow och Knatte är ju betydligt lugnare, så saknar Saga och Arne lite mera aktivitet, men Mallow löper ju och kan inte vara tillsammans med grabbarna, så man får skilja grabbarna från Mallow, även om Mallow bara är i början av löpet.

Nä nu skall jag skriva lite i den andra bloggen och sedan skall jag iväg för att köpa hundmat och kattmat.

Vi kanske syns mer här ikväll, men vid 16tiden är det sista ridningen för Matilda och för den här säsongen. Nästa ridning termin börjar v.3 den 12/1.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Tusen TACK för grattiset i gästboken :))

Gulligt av dig :)

Vi har precis vinkat av Malou och hennes man Hasse som varit här i någon timme o ätit tårta o pratat. Sååå trevligt!

Nu börjar mörkret sänka sig o jag har gått runt och tänt alla värmeljus, det är en mysig tid nu :)

Efter maten är det dags att ta fram tårtor igen, blir mycket fikande ibland ;)

Kram Sussie

2008-12-15 @ 15:05:09
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Ulla-Britta

Härligt det låter med alla era turer på stan med fika både där och hemma...blir lite avundsjuk! Men snart får jag rå om mina tjejer också även om det inte är mer än en vecka men ändå. Rosbuketten är helt underbar och jag känner hur den doftar ända hit...det är verkligen härligt med dessa blandade rosbuketterna som går i olika rosa.

2008-12-16 @ 10:43:07
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0