Morgonstund har guld i mun, eller hur var det...................

2008-07-09 @ 15:14:47
Jag hade informerat "Damerna" att vi skulle gå upp kl.4.00 på morgonen och ge oss av 4.45 för att vara vid hotell för att hämta upp Jo.

All packning och förberedelse med allt som är med en hund som skall ställas ut, lunch för dagen var redan klart och inpackat i bilen på kvällen innan.

Oskar skulle köra Matilda till ridlägret den sista dagen och Cecilia o Micke med Saga skulle åka dit när det var dags för att hjälpa till med att förbereda hästarna, allt var planerat.

Vi kom till Almare-Stäket kl.6 på morgonen!! Solen började redan att lysa på himlen och det såg ut för att bli ett vackert väder, men dom hade ju lovat enligt SMHI att det skulle bli regn, så allt var förberett för ev. regn också.

 Tomas sitter som vanligt på sin jaktryggsäck sedan har vi till vänster Jo därefter Valerie och sist till höger Carol som det syns lite blå jacka av. Vi åt frukost och njöt i fulla drag på utställningsplatsen som ännu var lugn och stillsam.

Sedan ringde jag till Oskar för att kolla att han hade vaknat så dom inte försov sig. Han var vaken o jag ringde vid 7. Påminde honom sonen alltså att dom skulle åka kl.8.45 hemifrån för att komma i rätt tid. Jaaa, mamma, sa han med trött och tung röst. Det klart att en 18åring vill inte höra sin morsa i telefonen så dags på morgonen och han visste ju allt redan, men jag ville verkligen inte att något skulle missas så morsan som man är så vill man att allt skall fungera.

Därefter kunde jag koppla av och lita på mina underbara äldre barn Cecilia och Oskar!!!!! Ni är guldvärda!!!!
Det är nästa så man blir tårögd hur fina barn man har som alltid är så himla trevliga och hjälpsamma, fast man är ju partisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0