Så var dagen över

2008-07-17 @ 23:05:25
Idag så fyllde vår yngsta dotter Matilda år- 8år!!!! Gisses vad tiden går fort, vet precis hur det kändes den dagen vi upptäckte att jag var gravid och när Matilda föddes. Det var mycket regn och väldigt mycket åska.

Jag tror hon blev väldigt nöjd med dagen, vår Matilda. Hon hade en kompis här hela dagen och lekte med henne. Sedan kom mormor och morfar, farmor, busskompisen- Faster och kusinvitamin *ler* och så kom ju även stora syrran till lunch!!
Stora syrran Cecilias kille Micke kom på kvällen som dom övriga eftersom det var jobbar dag.
Matilda fick fina presenter!!!! En tavla med fotokollage av Stora syrran som minne efter Ridlägret och sitter nu ovanför hennes säng så hon kan titta på den. Den är stor och fin tavla!!!
Sedan fick hon en massa Petshop och en Bratz häst. Hästen fick hon av brorsan, som genast lektes med, även Petshopparna fick genast komma med i leken.
Nu ikväll när Matilda skulle lägga sig så tittar hon på film som hon fått av kusin vitamin*ler*

Själv fick jag en vagel i ögat och som jag lyckats kanske fått hål på. Det gör så väldigt ont med en stor vagel i ögat!

När vi skulle till och laga mat så kom grannens hästar 3st islandshästar infarandes på vår tomt, till glädej för dom yngre barnen som Matilda och hennes kompis Hanna.
Cecilia är kunnig inom hästar och har hållt på med även dessa hästar så vi tänkte fånga in dom, men så lätt var det inte eftersom nu var två av hästarna lite stressade och genast så bar det av till grannens tomt mittemot där hästarna åt lite av dom fina blommorna. Aj aj ajjjjj, vad skall grannen säga som lägger sin tid på sina blommor!

Cecilia sprang efter hästarna, ja naturligtvis inte jagade hon dom utan när hästarna sprungit bort så sprang hon efter för att se vart dom tog vägen. Så urbota dum är varken jag, Cecillia eller pappa Tomas. Tomas tog cykeln och cyklade ner till den grannen som hade hästarna och hon vaknade just av att Tomas väckte henne. Hon jobbar natt och log och sov.

Det hade varit en bonde som tagit bort dynghögen och glömt stänga efter sig så det var öppet i hagen!!
Själv fångade jag upp den 4:e hästen som grannen äger och det är en shetlandsponny- Lisa.
Jag tog Lisa till stallet och ställde henne i boxen.

Tomas cyklade genast efter Cecilia och ginade och kom från andra hållet så att inte hästarna skulle springa ut på stora vägen. Hästarna är väldigt lugna i vanliga fall och nu lyckades Cecilia och Tomas att ta hästarna. Gisses vad skönt!!
Därefter kom grannen på cykel själv med en hink pellets för att få in dom men det var redan gjort!
Bra jobbat Cecilia och pappa Tomas!!!

Det är tur att grannsämjan är bra och att vi hjälper varandra här, för hur hade det annars gått mån tro, det vill inte jag veta!!
Några få bilder togs vid fikat idag när Matilda åt tårta, de blir några bilder framöver på detta, men nu skall jag sova för att sedan gå upp imorgonbitti för ett besök till stan och jag kan säga att jag är väldigt pirrig i magen- nervös inför besöket.

Sedan blir det hemåt för en stund för att sedan jobba igen, fast nu blir det kväll.

Tjingeling!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0