Som en blixt från en klar himmel, så oväntat

2008-07-09 @ 15:35:02
Så började Lördagens utställning att dra ihop sig och ringens bedömning startade kl.9, då jag och Arne skulle in i ringen.
Som alltid går jag in i ringen och försöker göra mitt bästa, fast jag lär mig fortfarande saker efter 25år med rasen!!!!

Jag har aldrig några förhoppningar om någonting när jag går in i ringen för att ställa ut en hund, jag vet att domarna  dömmer så olika och sedan är det ju detta med presentationen av hunden och hur hunden ser ut i förhållande till varandra.

Som sagt så gick jag in som jag alltid gör och älskar mina hund lika mycket när jag går in i ringen som när jag går ut i ifrån ringen oavsett hur det har gått.

Till min stora glädje fick Arne Exellent vilket var ett nytt bedömnings system, så jag fick bläddra i katalogen för att läsa mer om hur det hela gick till, för jag trodde i min enfald att det var endast på söndagen denna bedömningsystem skulle vara.
Därefter åkte vi in i ringen igen för bedömning av konkurransen i Juniorklassen och så hände det.............................
Som en Blixt från en klar i himmel.................... Arne vann klassen och jag blev så glad att jag knappt fattat detta ännu. Vilken överraskning!! Så otroligt roligt och även glädjande för uppfödaren Carol som var med och tittade.

 Här är det i segrarklass för Certifikat som gick till Adamants hanen Lucky strike*ler*
Jag var ändå så himla lycklig så jag var nog i chocktillstånd*skratt*

Därefter så tänkte vi åka hem för jag trodde vi var klara för dagen när bästa hane var avgjord, men då fick jag upplysning om att det skulle bli BIR och BIM junior så vi fick vänta till det vart klart på tiksidan.
Där mötte vi en Stardom tik som blivit bästa Junior och domaren var nu Nicola.Calvert för oss både och här VANN Arne!! Sådant gör en så lycklig! Om man nu får vara lycklig*ler*

Sedan väntade Finalen kl.16 så det blev en lång väntan tills det var dags.

Min kära vän Ulla-Britta som inte kunde följa med ringde jag hem till för att berätta om den glädjande nyheten!
När hon inte är hos mig fysiskt så finns hon i mina tankar och det är varje dag. Jag hade ju lovat att fotografera, vilket jag ofta brukar göra och skriva katalog, men denna dag blev inget dera utan Tomas fotograferade som tur var.

Jag ville verklilgen dela detta med min kära vän Ulla-Britta och jag tror hon blev lika glad som jag, även om hon hade just precis vaknat när jag ringde och berättade*ler*

När finalen kom så placerade sig inte Arne, men vad gjorde detta när han gått så bra innan. Han- Arne är ju faktiskt bara en ungdom, så där slarvig och gänglig som valpar och ungdomar skall vara*ler*
Vi har inte bråttom och jag älskar honom för den hund han är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0