Vilken överraskning:)

2008-07-19 @ 11:19:37
Nu har jag varit in till stan igår för det nervösa besöket, som blev något bra av.
Sedan åkte jag raka vägen hem.

När postbilen kom så frågade jag Matilda om hon kunde hämta posten medan jag lagade lunch till mig för Matilda vari nte hungrig, eftersom hon hade gått upp mycket senare än jag. Jag tror hon är en sömntuta *ler*
Morgontrött är hon i allafall *skratt*

Tillbaka kom Matilda med ett paket ställt till Arne och Matilda och då kan Ni ju förstå vem det kom ifrån *ler* England så klart!!!!
Vi blev glatt överraskade både Matilda och jag för ingen hade tänkt att det skulle bli något mera paket och inte från postbilen *ler*

När vi öppnade det första inslagna bruna pappret så möttes vi av ytterligare en kartong och där låg en så otroligt vacker papper med en så underbart fin rosett.
Se här....................................

 Och vi var jättenyfikna över vad det kunde vara!!!!!!

Sedan när man öppnade paketet så var det en sådant vacker fin ask där man kan ha smycken in*ler*
Det är så otroligt vacker och fin och jag sa genast till matilda att om du ledsnar över denna fina ask så vill jag ha den, nästa så man slåss om den fina presenten, men det är ju Matildas present, men den skall vårdas ömt!!!

  
Denna present fick Matilda dagen efter sin födelsedag! Så otroligt vacker ask, box för smycken från Carol- Arnes uppfödare!!

Så här såg det ut på kalaset då Matilda fyllde år *ler*
Matildas mormor, morfar, kusinvitamin Lovisa, farmor, Cecilia o Micke var där och naturligtvis Matildas kompis Hanna.
  

 

 Kusinerna som åldersmässigt skiljer bara ca 6månader mellan.
 Matildas tårta! Den har hon beställt själv*ler*
 Och så några paket också, fast det kom många fler paket/presenter till Matilda och just nu leker hon för fullt med några av dom. Tavlan som Matilda fick av Cecilia och Micke är hon så stolt och glad över och slänger sina blickar på tavlan för att minnas *ler*

Idag jobbar jag kväll igen och då på Akutrummet, den mest akuta sektionen.
Igår jobbade jag på Ortopeden och även då kväll.

Imorgon så blir det party för Matilda och hennes klasskompis Hanna E- lill Hanna som vi kallar henne för, eftersom hon är mindre än stor Hanna- Hanna L, båda Hannorna går i samma klass och båda är och umgås med Matilda. Krångligt och förvirrande är det ibland.

Nåväl så blir det party i Jonasgården och totalt skall 11 barn komma dit.

Så jobba ikväll och imorgon tjejparty med killar, där vi föräldrar skall fixa korv med bröd och fika. Jag skall baka en kladdkaka imorgonbitti. Partyt är inte förrän på kvällen.

Söndagen är den dagen jag är ledig och sedan jobbar jag igen fast då natt på måndag och tisdag.
Sedan blir jag några dagars ledig från jobbet *ler*

Ha en trevlig lördagskväll där ute och sköt om ER!!! Ta vara på varje stund tillsammans Ni har!!!
Vi hörs, på återseende!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Vilket kalas! Mums med tårta. Mina tjejer fyller år i augusti så mitt huvud har nu fått bryderi, vad ska man köpa till present i år?



Jag har inte fibromyalgi, men är sjukskriven pga stress. Har varit på botten (inser jag nu) som så många andra och krälat. Jag är dock på god väg tillbaka och det finns hopp även för mej fniss.



Jag har ju tagit steget och sagt upp mitt gamla jobb. Jag har bestämt att jag tänker satsa på att klippa hundar. Har många raser som måste läras in, men, ett steg i taget. Det största och svårast steget är att kommat tillbaka till lydnadsträningen. Jag orkar inte möta folk på bruks och får hjärtklappning bara jag tänker på tävling. Trotts det vill jag väldigt gärna, men det går inte än.



Idag kommer vackra Stella till mej. Hon ska följa med kompisen på utställning och vill naturligtvis också vara vacker i pälsen trotts att hon inte ska visas.

/P

2008-07-21 @ 11:27:09
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0