Helgen som varit:)

2008-06-17 @ 13:09:40
På Fredagen åkte Cecilia och Saga med brorsan Oskar hem. Det är skönt när brorsan har körkort och kan hjälpa till med transporten för Cecilia hade ju en del saker med sig för 4 dagars bortrest från sitt hem. Hennes kille Micke var på deras ö- Tjockön där han skulle reparera båtarna hela helgen:)

Vä här hemma åt vi Tacos och njut i fulla drag. Alltid lika trevlig att ha familjen samlade:)
Fixade inför lördagen då det blev utställing i Avesta och Cecilia följde med som reskompis. Tack Cecilia för det trevliga umgänget:) Vi blev tidiga för jag tordde att resan skulle ta länge tid, men det var tur det för när vi hade satt upp tältet och vi satt i tältet för att äta lite frukost så började regnet att hälla ner och det var några stackare som stod i regnet för att få upp sina tält.

Genomgående för den dagen var blåsten så vi fick sätta fast stormlinorna för att inte vinden skulle blåsa bort tältet.
Arne skötte sig bra på utställningen, bättre än den förra och han sprang rätt bra denna gång:) Men jag har inte ännu fått in tekniken att ställa upp honom ännu, man lär väl sig med tiden:)

Väl hemma på lördagen blev jag så trött att jag blev illamående så jag blev tvungen att gå och sova en stund för att överleva dagen, skämt och sido.

Därefter grillade vi kött och njöt av den goda maten. Hundarna lekte som vanligt med varandra.
Sedan på kvällskvisten började den mörka himlen att dra ihop sig.

Därefter kom ösregnet och den vackra regnbågen kom fram. Kommer Ni ihop när man som liten skulle finna skatten vid regnbågens nedslag* skratt*
 Sedan fortsatte regnet att ösa ner i omgångar så det var bara att gå in.

Söndagen började med sol och vi började med att åka till affären för att köpa hårfärg och sedan blev det hårfärgning  och klippning.
Fina tjejer blev det av det hela:)

 Visst matchar dom varandra*ler* Det brukar ju sägas sådan hund sådan herre............. elelr hur det nu var*ler* Men jag tycker att Cecilia passade bra i den varmt röda färgen och vi klippte av en hel del av håret också! Snyggt Cecilia!!!

Den mindre dottern ville ju också vara fin så det blev även röda slingor i hennes hår:)
 Och hon blev också nöjd!



ÄVen jag fick lite färg i håret, men tyvärr så blev dom inte så framträdande som jag hoppats på, fast det med eftertanke så kanske det var bra att det blev inte så framträdande*ler*

Kvällen kom och mat och efterätt blev det! Det regnade i omgångar under kvällen.

Måndagen blev tidig för mig men jag gick och la mig igen en stund senare.
Sedan hade killarna åkt till jobben och vi tjejer stannade hemma först.

Fikade i det vackra vädret på förmiddagen och som vanligt så passade hundarna på att leka.
Man kan se hur Saga vill ha repet och som vanligt så är Arne kool lugn och ligger ner för att anpassa höjden till Saga*ler*

 Aldrig i livet att du får repet från mig säger Arne till Saga
 Men jag säger "Få hit repet" säger Saga och som vanligt tar Arne det lugnt som han alltid gör*ler*

Är det någon som har undgått att City 106,5 har gått i graven? Det är en radiokanal som var väldigt bra, men som inte gick ekonomiskt ihop sig, så numera finns den inte längre och nu är det Lugna Favoriter på denna kanalen så får vi se hur länge denna kanal överlever.



Dags för lunch nu även om den blir senaste laget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0