Så vackert att jag grät!

2008-06-26 @ 13:54:10
Igår blev jag medbjuden på bio med min äldsta dotter Cecilia. Jag hade biljetter till bio och hon bjöd mig på kinamat, underbart gott!

När vi sitter och pratar om ditt och datt, så hör vi bordet brevid " idag är det precis 6 månader till JUL" Herregud måste man berätta om sådant nu när vi sitter där och njuter av sommarvädret, maten och skall gå på bio. Det klart man hajjar till och samtidigt förskräckt! Jisses har det gått så fort redan......... Jag vill njuta av sommaren!!

Sedan kom vi till Bion och jag måste säga att jag blev lite fnissig för jag har nog inte gått på bio på flera år och då pratar vi om 10år eller mer. Gamla minnen sköljde över mig och Biosalongen vi satt i var en gammal Bio fast det var rustat. Så typiskt Godis, Läsk och Popcorn hade dom flesta som kom in i salongen! Vi köpte ingen Popcorn.

Det var så rent och fint när vi kom in i salongen och jag tänkte genast att när vi går här ifrån så är det fullt med popcorn på golvet och grisigt som det brukar bli efter ett biobesök.

Sedan började filmen och det blev genast tyst i salongen, eller något så när, för det fanns som som inte förstod vad tystnad var.
Filmen sa allt!! Jag brukar titta på film- DVD eller något på TV och sedan är jag så himla dålig på att komma ihåg filmerna mer än kanske någon snutt här och där, men jag kommer aldrig ihåg filmens titel.
Sex & the City har jag tittat på tidigare på TV, men jag är inte så våldsamt dö kär i filmen som så många andra var i salongen, men......................................

Jag föll pladask!!! Så vackert allt var med KÄRLEK, romans och även den gråvardagen med barn och sådant!!!
Vackra kläder att se och den kärleken som dom hade till varandra, parvis men också på vännernas vis. Trogen och säker vänskap som håller i alla lägen!!!!
Dom ställer upp för varandra och deras kärlek till sina makar, sambo utom Samantha som hellre vill ha en sexpartner och inget annat!
Jag grät för att det var så vackert- 3 gånger grät jag genom filmen!!
Idag så tänker jag mycket på den filmen, även om jag inte skulle köpa boxen som finns ute, men jag köper nog filmen som jag nu har sett för jag vill se den igen för den var så himla vacker!!!





http://www.carriebradshaw.com/
www.sexandthecitymovie.com

Filmen är UNDERBART vacker på alla sätt!!!

Tack Cecilia för en otroligt trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0