Varmt och nattjobb igen

2008-06-08 @ 21:57:55
Nu är det alldeles underbart varmt ute och man njuter i fulla drag, men hundarna börjar nu tycka att värmen kan väl hejda sig ett ögonblick!!

Onsdagnatten jobbar jag och det är fullt ös på jobbet. Det är dagen före studenten i Uppsala:) Härligt att se hur vi i Uppsala kan fira så med pompa och ståt för studenten. Jag vet inte om andra gör så här, men i Uppsala så stänger dom av gator för att lastbilar med folk på flak skall åka runt och skrika ut om Studentens lyckliga dar................................
När värmen och spriten har gjort sitt så så trillar folk och stukar eller bryter benet eller handleden. Aj aj vad ont sådant kan göra! Onsdagsnatten tillbringar jag på den ortopediska sektionen, vilket blir en hel del gipsande för min del, fast patienterna är så glada och trevliga:)

Trött och slut vänder man hemåt på morgonen och jag kör i bilen från Uppsala mot landet:) Någon enstaka bil möter jag på hemfärden, men annars är det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0