Nyheter!!!

2008-05-22 @ 19:01:30
Hoppas Ni kanske får bättre med nyheter nu!!

Det är mitt första steg i bloggandet också så jag hoppas att vi skall lyckas nu:)
Hur får man smilies i detta bloggande? Alltså gubbar istället för tecken som ska beskriva smilies!

Jag kan tala om att jag har varit i England både i Januari och i April, båda gångerna tittade jag på utställning och var och hälsade på hos mina väninnor:) Det var underbart!!
När jag for över i April till Manchester så fick jag även förmånen att ställa ut en hane vid namn Chetruda Just Joey. Åhhh, så vacker han är och av den gamla modellen!! Jag blev kär direkt!!!

Tyvärr så gick min digital kamera sönder vid första besöket i januari så det blev att jag fick ta med mig den gamla vanliga kameran som man går till butiken för att framkalla bilderna. Det är båda på gott och ont att ha en gammal kamera, för man kan se på bilderna i ett album, medan man med en digital kamera sparar bara på datorn och sätter kanske ut på hemsidan:)

Kan tala om också att Signe och kullbrorsan Bullen jobbar på som bara den med viltspårandet. Duktiga ägare och hundar säger vi på kenneln Lord Caalveert's!!


Äldsta barnet Cecilia är längre inte ett barn utan har både fyllt 20år och har flyttat hemifrån:) Jätteroligt för henne och hennes kille Micke att ha egen lägenhet. Dessutom så har dom skaffat sig en hundvalp vid namnet Saga och hon är av rasen dvärgpincher!! Urläcker liten varelse som kan charma alla! Så man kan väl säga att man har blivit mormor och Tomas har blivit morfar:)

Här har vi Saga!
Hon är väldigt rörlig så det är inte lätt att fotografera henne:)
Antingen är det fullt ös på denna lilla dam eller så sover hon.
Hon leker gärna och ofta med Arne- vår nya hund. Dom har så roligt ihop!

 Så även liten och stor hund går alldeles utmärkt men man skall nog vara med och se så att inget händer. Det är som stora och små barn, ja ni vet säkert!

Så det har varit 5 månader av underbara upplevelser, men också förändringar i livet som har gjort att man inte kunnat eller hunnit uppdatera vår hemsida, men nu hoppas jag på att vi skall på detta viset kanske få till det bättre med nyheter:)

Så vi syns och höres där ute i bloggandet och kolla gärna in på nytt igen så kanske vi har lagt in nya

Kommentarer
Postat av: Eva

Hei igjen. Nå er jeg en tur innom og tittar. Er inte så "inne i blogg" jeg, er vel for gammel til sånt, hehe..

Mye å lese om her inne, og flotte hundar!



Ha det gott!



Eva

2008-06-27 @ 18:23:35
URL: http://www.kennelmosaique.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0