Allt bra hoppas jag *ler*

2008-11-24 @ 21:35:21
Det har gått bra att köra bil idag, både när jag hämtat barnen- alla 3!!! Vilken lycka för en mamma som jag att ha alla sina 3 barn hemma igen på nytt!!!

Sedan åkte vi till ridskolan Cecilia, jag och Matilda, men även Saga fick följa med.
Matilda hade hoppning och det tycker hon väldigt mycket om!!

Matilda anmälde sig till ett jullovsaktivitet på ridskolan idag också, till Matildas stora glädje.
Ett ridläger dags kurs med 2 ridningar+ 1 teori, lunch och mellanmål den 29/12.

Sedan när vi kom hem så höll Oskar- sonen på att köra bort all snön med snöslungan från vår tomt där vi går.
Innan dess så ringde sonen och funderade vad jag gjort av hans termobrallor!!! Herregud, inte kan väl jag som mamma tagit hans brallor och inte visste jag vad dom fanns heller. Han var tämligen frustrerad över att jag lyckats lägga bort dom.
Nu skall det sägas att när vi kommit hem så frågade jag sonen och det visade sig att brallorna var i hans rum, men jag fick skulden att jag lagt brallorna på annan plats än tidigare. Helt otroligt att få skulden få något sådant när jag inte ens visste var dom fanns, men men mammor är mammor *skratt*

Så sonen var nöjd med sina upphittade brallor, dottern Matilda var nöjd med ridningen och nu blev det kvällsmat som blev i det Indiska slaget som Micke, Oskar gillade skarpt, även Cecilia gillade maten men kanske i starkaste laget. Tomas  var inte särskilt förtjust över maten men åt den i allafall.

Efter fikat så bar det av hemåt för Cecilia, Micke och Saga. Micke som hade varit en hjälte idag! Roligt för honom!!!
Micke hade hjälpt en kvinna som druttat omkull på trottoaren i stan och förmodligen brutit handleden, så Micke ringde 112 och beställde en ambulans till kvinnan med den brutna handleden.
Därefter skulle Micke åka och handla vid ett köpcentra och då fick Micke rycka in igen för att hjälpa att knuffa på en man av äldre karaktärs bil som inte ville ge sig iväg utan slirade på vägen och satt fast.

Så egentligen skulle Micke fått en hjältestjärna idag för sina insatser!!!


Nu är det läggdax för imorgon skall jag till doktorn kl.9.00, därefter skall jag till Cecilia och hjälpa henne med storhandlingen av mat, det behövs transport av maten och är vi båda lite snabba så kan vi äta ihop efter handlandet *ler*

Sedan kanske vi skall hämta en hund som inte längre kan vara hos sin ägare eftersom den minsta dotter har utvecklat förkylningsastma och reagerat på pricktestet om hund och katt, så nu har det blivit 2st allvarliga astma anfall på det lilla barnet och hunden kan inte vara kvar.
Konstigt att barnet blir kvar och hunden åker ut, ibland funderar man om barnet åker ut och hunden stannar kvar, men så tänker aldrig en människa och definitivt inte en mamma med sitt barn.

Sov så gott i snöovädret!!!

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Grattis på Katarina-dagen! Vi som grattar är Birgitta & Ulla-Britta

2008-11-25 @ 12:27:14
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0