Helgen

2008-11-30 @ 19:01:47
Vakade av på fredagen, mitt på dagen.

Matilda kom hem och vi åt mellanmål, fast jag åt frukost.

Strax därefter så fick vi strömavbrott igen!!!!! Grrrrrrr!!! Förra veckan så gjorde man ett planerat avbrott i elen på onsdagsnatt till torsdagen, på lördagen så blev det strömavbrott och nu igen blev det strömavbrott.

Vi har inte problem med blåsten, tung snö eller åska som annars drabbar våra strömavbrott.
Nu hade vi klart väder, inte tung snö och ingen blåst och ändå händer det igen på så kort tid!!!!

Jag ringde Vattenfall och sa väl valda ord till killen som satt där. Ja det klart att jag inte skällde ut honom, för han kan ju inte rå för allt detta, men han kan framföra mina åsikter till högre ort!!!

Vi var utan el i dryga 2 timmar och därefter kom elen tillbaka.

Så här hade vi det, ganska mysigt med utan el *ler*
 Vi passade på att äta clementin medan vi myste i soffan. Alldeles bäck svart var det.

  Många ljus var det i vardagsrummet!
Härligt med ljus!

 I köket så hade vi denna ljuskällan, den lyser upp ordentligt!

Jag gillar denna ljusstake, lite gammalt stuk på den. Flaskan ligger där som för syns skull och den får gärna bli lite dammig för att ge lite gammalt intryck *ler*

Sedan kom lördagen med stor städning- eller julstädning som jag kallar det för.
Vi går igenom skåp, väggar, listor och golv och rensar lite var stans.
Det är skönt att få det genom städat.
Så vi började kl.10 och slutade vid 20.00, med lite avbrott för mat förståss. Den dagen var jag chefen som talade om vad som skulle göras *ler* sa grabbarna, fast jag vet att vi inte kör så *skratt*

Fint blev det och nu blev det flera hyllor som blev tomma och med utrymme!!! Jag har annars en enorm förmåga att samla på mig saker *ler*

Söndagen blev till att fira 1a advent *ler*
Cecilia, Micke och Saga kom ut och hade köpt med sig fikabröd till oss alla! Dessutom så hade Cecilia dagen innan köpt hyasinter till mig som jag fick *ler stort*

Vi firade hela dagen med fika och mat och nyss har dom åkt hem.
Just nu skall jag umgås med dom övriga i familjen som bor här och därefter blir det Bones ikväll *ler*

 Här är tomtekorgen med hyasinterna jag fått av Cecilia och så ljus förståss, som jag älskar!!!
 Här är våran gamla adventsljusstake som vi haft i många år och hemplockad mossa från skogen!!

 Vardagrummet har sin adventsljusstake i fönstret och sedan har vi alla ljus på borden runt omkring och myser med.

Nu måste jag iväg och mysa med familjen.
Vi hörs imorgon.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Visst är det mysigt med ljus :) Vår adventsljusstake är i röd plåt och ser ut ungefär som er ;) men tyvärr hade vi ingen mossa att lägga i nu...ska fixa det i veckan.

Nu håller Kenth på med hallen, men det har jag kanske redan berättat? Snart så får vi äntligen upp tapeterna och får undan alla tapetrullar, klisterburkar, rollar o ja jag vet inte allt som vi kliver över just nu. Hade hoppats att vi skulle vara färdiga tidigare men magsjukor m.m. har tagit ut sin rätt :(

Nu ska vi dricka kvällskaffe och njuta av att kunna sitta ner i soffan i vardagsrummet...det var på tiden ;)

Hoppas vara klara med hallen till nästa helg eller så...sen skulle det vara jättekul att träffas om ni har en stund över och vill klappa Meija och Saga över en kopp kaffe/thé och "babbla lite".

Ha det bra!!!

2008-11-30 @ 19:47:22
URL: http://www.kenneltwix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0