Jag glömde inte........ *skratt*

2008-11-17 @ 10:24:28
Jag glömde inte för en gång skull att ta med mig kameran på skogspromenaden!! Jag är nämligen fenomenal på att glömma kameran hemma när man går skogspromenaderna. På utställning så är man självklar att ta med kameran, men inte på det vardagliga.

Men nu när vi skulle gå ut i skogen på söndagen så tog jag med mig kameran!! *ler*

Först så åt vi frukost och så även hundarna.
Det var då bara jag och Tomas som var uppe med hundarna, sonen och minsta dottern sov fortfarande då.

 Självklart så satt Saga på köksstolen vid morfar Tomas och självklart så är ju Tomas svag för Saga när hon sitter vackert och har huvudet på sned och viftar med framtassarna, då kan inte Toams stå emot!
Så nu har vi bildbevis Cecilia att han ger Saga!!
Sedan att mormor- jag- också gav Saga lite finns inte på bild eftersom det är jag som tar dom flesta bilderna! *skratt*

 Nu sitter Saga vid mormor *ler*
 Lite sugen på frukost är damen Saga!!
 Nu börjar damen Saga att bli trött på allt väntande av frukosten *skratt*
Så vi gav hundarna mat och begav oss ut bakom huset där skogen finns.

 När vi börjar vår promenad i skogen så börjar det först att snöblask till regn.
För att sedan övergå till att helt bara snöa.

 Som Ni ser så älskar Springrarna vatten, det är deras rätta element Vatten. Dom skall vara vattenglada hundar som orädda kunna go i vatten för att apportera. Nu var detta bara regnets makter som hade givit oss massor med regn under flera dagar så då blir det väldigt blött i skogen.

Kontrasterna till springrarna är nog Dvärgpinchern!!
 Saga vill gärna inte blöta ner sig och hon gillar inte att springa där det är skitigt, till min stora glädje *ler*
Däremot springer även Saga i buskar och snår precis som springern!!!!

 Se här bara hur springer bara älskar att leka i vattnet och dom står gärna kvar här *ler*
 Morfar lyfter upp Saga, dock lite felvänt, men det går bra ändå *skratt*
Det var så mycket vatten och det fanns ingenstans att gå utan att gå i vattnet. Jag har hål i gummistövlarna så det blev att skynda sig över. Jag klarade stövlarna för denna gång.
 Flygande fläng kan man säga *ler* Springern har stora mott på att få springa. Dom bara älskar detta!! Dom springer och springer, dock nosar dom och söker efter dofter när dom springer.
Tomas och Saga står nära morfar *ler* sedan kommer Greta mot mig.
  
Det är så härligt att gå i denna skogen, så tyst och så ljuvligt för hundarna!
 Arne springer med full fart!
 Arne ger järnet i skogen!
 Här är Mallow, Greta och Saga i skogen. Det går alldels utmärkt att ha dvärgpinchern med springrarna i skogen. Dom vet så väl hur båda fungerar och tar väl hand om varandra. Det är nog bara Arne osm är lite klumpig ibland som springer eller trampar på Saga, men för övrigt så går det utmärkt!
  
   
 Nu börjar Saga bli trött och frusen och vi är på väg hemåt från skogen till huset.
 Smutsiga bakdelar.
 Här bär morfar Tomas över Saga på nytt över denna vattensamling när vi går hemåt.
  Se hur det snöar, ruggigt!
Tjejerna är närmast och killarna Arne och Knatte springer längre bort på bilden, nu är vi på väg hemåt *ler*
 Nu har snön lagt sig på ryggen på Saga! Och vi är snart hemma *ler*
 När man går ner från skogen så ser det ut så här. Man kan se grannens hus- det röda i bakgrunden- dom som har får och border collie. Vårt hus är det gråa med blå knutar. Det är brant ner för stenar med mossa så man får ta det försiktigt när man skall ta sig ner eller uppför, för här finns ingen stig att gå på.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Så härligt det var att få "följa med" på er promenad :) Igår var det verkligen kallt...brrr...i alla fall i Skärplinge där vi hade valpträffen. Men hellre det än regn ;)

Tapeterna är lite mer än halvvägs upp i vardagsrummet, inte går det fort precis...men det är en bra prövning för mig som vill ha allt gjort "igår" ;)

Lite "bakgrundsfakta"...vi bodde i ett grått hus med blå knutar innan vi flyttade hit skrattar

Lite kul är det...storpudel, skytt, grått hus med blå knutar...får se vad vi kommer på härnäst ;)

Kram Sussie :))

2008-11-17 @ 11:37:03
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Indra

Vilka härliga områden ni har att gå med hundarna på. =)) Min moster har en Springer spaniel, det är inte ofta jag ser dem annars. Jätteroligt att se foton på dem också. :-)

Mvh//Indra

2008-11-17 @ 12:15:44
URL: http://blog.cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0