Snöoväder!!!!

2008-11-24 @ 08:48:32
Man skall inte klaga, men det känns lite olustigt med snöovädret!!!

Det får gärna snöa, men när det blåser hårda vindar så driver våran väg snabbt igen och det är svårare att köra bilen till stora vägen- riksväg 72. Vår lilla väg är så liten att vi kan inte mötas på den utan har mötesplatser på vägen, vilket skall göra att man samarbetar, vilket vissa människor har svårt för.

Jag föredrar snö framför regn!!

Har nu även skjutsat sonen till bussen och bussen ligger 1,7 km från vårat hus. Vi har under den sträckan 1,7 km åkrar på båda sidorna och öppna fält vilket gör att blåsten får mera fart då och piskar en i ansiktet. Så jag skall även hämta sonen och vår äldsta dotter som kommer med Saga på besök i dag.

Minsta dotter får jag också hämta när hon slutar eftersom hon får annars gå 1km med öppna fält i denna snöoväder!

Så nu blir det inne mys med tända ljus, täljstenskaminen och en kopp thé *ler*

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi har också snö, massor av snö. Nu kanske jag slipper att putsa fönstren, det sitter ju snö på utsidan.

/P

2008-11-24 @ 15:59:01
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Här har det också kommit mängder av snö idag!! Den första riktigt kom ju natten till lördag och den fick ligga kvar, nu har mängden ökat ytterligare då vi nästan haft lite snudd på "snöstorm" idag.... Säger som du hellre snö framför regn, men jag gillar sommaren och värmen bättre;-)



Fast tiden innan jul är så mysig så den vill jag inte vara utan!! Vi ska också mysa inne i värmen ikväll, tända ljus och njuta av varandra jag och vovvarna:-) Skulle också vilja ha en kamin, så mysigt!! Ibland önskar jag mig en liten stuga på landet med kamin, öppen spis eller kakelugn att tända vinterkvällar. Nog för att jag trivs alldeles utmärkt här jag bor nu men det är ändå något speciellt med att bo på landet.



Idag har jag varit en snabbis i äldre delen av stan, hade med mig Astrid och Abbe som var så glada att få hänga med. Besökte en jättemysig liten butik som säljer mycket barnsaker, men också tomtar i tyg. De görs i Danmark och jag har velat ha en sådan tomte i ett par års tid. Idag ringde de från butiken och sa att de fått en sändning. Trodde inte A & A skulle få följa med in men det fick de så gärna göra sa butikstjejen:-) Du skulle sett vad de tyckte det var spännande, båda skötte sig exemplariskt och det var en stolt matte som i lugn och ro kunde handla sin tomte. MEN jag såg nog hur Abbe slängde sina blickar på den mjuka tomten med de långa randiga lockande benen.... Fniss fniss den tomten får placeras på behörigt avstånd från hundarna, det såg jag det!!

Ha en bra vecka och kör försiktigt när du måste ut på vägarna!! DET saknar jag däremot inte, tycker det är lite otäckt med halka och snömodd:-(

Kram

Sanna o alla hundar

2008-11-24 @ 18:48:53
URL: http://web.comhem.se/~u56700985/
Postat av: Sanna igen

Måste ju skriva några rader till;-) Jag började nämligen läsa uppifrån här i bloggen. Sedan arbetade jag mig nedåt och läste vad du skrivit sedan sist jag var här.



Oj vilka underbara "vinterbilder" på hundarna och er skogsprommis!! Ser nog att Arne gillar bad minsann och tänk dig om han haft täcke på sig..... ojoj det hade blivit blött det;-) Så härlig skog ni ser ut att vandra i, är det i närheten av huset?



Det lät hemskt roligt med festen valpköparna bjöd in er på. Vilken trevlig kväll ni måste haft och så god mat. Blir nästan hungrig när jag läser om allt gott de bjöd på:-)



Kram igen

2008-11-24 @ 18:54:43
Postat av: Ulla-Britta

Njut av snön det gör jag för den är snart borta igen-TYVÄRR (fast det tycker inte Rolf, han gillar inte snön)och vem vet om det kommer tillbaka mer innan jul.

2008-11-24 @ 20:15:04
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0