Syskonkärlek och ridning

2008-11-04 @ 08:12:26
Ja, då var man på akutrummet hela söndagsnatten och det var inga alkohol som var boven här denna natten. Men desto fler som var sjukare med andningen och med bröstsmärta eller en hög puls.

Efter natten pratade jag med chefen om att vi skall träffas och prata om att jag fått nytt jobb och eventuellt om att få tjänstledigt. Får se när hon ringer- chefen alltså.

Väl hemma så kom jag inte riktigt till ro så jag satte mig framför datorn en stund och gick sedan och la mig. Sov tills dottern den yngre kom hem och då med vår son.

Sonen hade gått till bussen, det är 1,7 km från oss till bussen och när han kom ner till busskuren så visar det sig att bussen kommit tidigare och ser när bussen åker förbi honom- alltså han hann inte fram för att åka buss. Sonen åker nämligen buss när han går i ksolan och åker bil när han jobbar, för att spara på pengarna *ler*

Eftersom han nu missade bussen hade han fått sprungit hem 1,7km för att ta bilen till skolan och för att hinna till lektionen. Därför kunde han också ta upp sin lilla syster vid hennes buss och då är det 1km kvar hem till oss som hon brukar gå elelr cykla hem på.
Sonen hämtade upp sin lilla syster och dom åkte den sista biten hem tillsammans. Det kallas syskonkärlek!!!
Men syskonkärlek är också när dom gnabbas och retas mellan varandra *ler*

Sedan åkte Matilda och jag till Heby Ridskola och Matilda var så duktig!! Matilda och Cecilia har anlagen för att rida på hästar från början liksom. Det bara sitter där.

Det finns 3 killar i ridgruppen och en kille är en riktigt pajas, spelar ut och tror han är dagen clown och gör sig hörd.
Jag tycker det är trevligt när även killarna kan ta plats på ridskolan som så oftast domineras av bara tjejer.

Även denna lektion blev med galoppering också och dom fick rida markarbete som det så vackert heter att kunna styra i volter och rida rakt och göra cirklar med hästen som i volter fast lite olika och på olika ställen. Ridläraren är jättetrevlig!!!

Ridningen avslutas alltid med att ridläraren går till varje elev och pratar om hur lektion har gått.
Matilda red för andra gången på Heby Ridskola och har fått Sonia en andra  gång, man får ha en och samma häst 4 gånger på raken sedan måste man byta häst.

Ikväll blir det en näst sista gång ridning på Säva och nästa tisdag är det sista gången hon rider där på Säva, vilket jag tycker skall bli underbart skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0