Väl inne och snart hemgång för Saga *snyft*

2008-11-17 @ 10:40:47
Efter vår promenad så började Tomas att elda och sonen hade vaknat för ett tag sedan och dottern Matilda väntade troget på att få frukost. Hon brukar ta frukost själv, men kände för att ta en mjukstart på dagen.

 Saga hjälper gärna till att titta vad som bjuds *skratt*
Matilda delar med sig till Saga.
 Oj, vad det snöade och termometern sjönk till minus grader, som jag gillar.
 Saga njuter av värmen i vardagsrummet och ligger i sin filt.
 I väntan på att Matte Cecilia är på väg hem från Stockholm så passar morfar och Saga på att mysa innan hemresan.

 Nu ligger Saga i mattes knä och äntligen kan pusta ut att få vara i mattes knä.
Vi fikade ihop och sedan åkte Cecilia, Micke och Saga hem för denna gång.

Vi säger Tack för lånet av Saga. Mycket roligt och trevligt har vi haft det!!!
 Snön ligger kvar på backen och fåglarna äter för brinnande livet eftersom termometern sjunker.

Tanken var tänkt också att vi skulle till en jobbarkompis till mig och träffa hennes hundar som var dansk/svensk gårdshund, även om dom inte var renrasiga och inte hade dom stamtavla, men vi tänkte göra ett besök.

Vi hade bestämt oss att höras av till varandra på kvällen och att vi skulle komma någon gång mellan 17-17.30.
Jag ringde vid 16.15 första gången och sedan blev det flera signaler till, men inget svar.
kl.17.30 kom hon hem och hade då varit på hopptävling och sedan var det ju rena isgatan att köra hem för henne så vi bestämde oss för att det blev inget möte.

Och jag blev klokare på vägen *ler*

Nu skall jag sova och jobba inatt och Matilda skall på ridskolan i Heby ikväll kl.16.20 och jag åker till jobbet kl.20.00 så tiden rinner iväg.
Imorgon blir det plugga av eftersom jag skall på kurs på onsdag, torsdag och fredag- ATSS, vilket är akutsjukvård kurs som egentligen är bara för sjuksköterskor men även undersköterskor får gå på denna eftersom vi också jobbar inne på akutrummet.

Så även denna vecka är fylld med aktiviteter *skratt*


Vi syns och hörs gott folk *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0