Det surrar och det värker och nu är det ett annat läge

2008-10-02 @ 14:30:50
Nu har jag jobbat 3 kvällar på raken från söndag till tisdag, men också hjälpt en jobbarkompis som ville byta arbetspass.
Jobbarkompisen skulle ha jobbat natt igår natt, men jag tog passet och hon får jobba för mig på fredag i nästa vecka *ler*

Det är tur att vi har varandra- arbetskamraterna som kan hjälpa till när vi vill vara lediga!!!

Så för mig blev det fyra arbetspass på raken- 3 kvällar och därefter 1natt!
Kvällarna har varit värst!!! Fattar inte var alla människor kommer ifrån och alla är ju väldigt sjuka.

I söndags jobbade jag på medicin och då även som anhörigstödjare, måndagen på ortopeden och tisdagen på akutrummet likaså med nattpasset som också blev på akutrummet.
Måndagen och tisdagen var värst!! Det som är så jobbigt är att man känner sig otillräcklig, alla vill ha hjälp nu- patienterna- doktorerna, röntgenpersonalen m.m Britsar som skall köras hit och dit- röntgen, in i rum eller ut från rummet. Alla patienter och anhöriga som vill ha svar på sina frågor,ibland önskade man sig att man kunde bli fler av sig med fler armar,ben och öron.

Fötterna värker som eld och huvudet som surrar, det gäller att sortera och strukturera *ler*
Men man älskar sitt jobb ändå, oavsett hur det är på jobbet!!

Nu så har jag gjort min del på kvällarna, jag går över helt nu till nattarbete igen efter antal år av uppehåll på nattarbete.

Det känns faktiskt riktigt skönt att veta att man har numera ett fast schema och enbart natt utom vid studiedagarna som är var 6:e vecka!.
Jätteskönt skall detta nattarbete bli!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0