En katt bland hermelinerna.......

2008-10-20 @ 11:01:58
Eftersom våra katter går så bra ihop med våra hundar inomhus så är Emma den som gillar att ligga brevid eller nära hundarna när om ligger i biabädden, köks golvet eller någon annanstans.
 
Grynet är den som gärna sitter mitt i klungan av hundar när det lagas mat t.ex. eller när man står vid diskbänken, så tror hon att hon alltid skall få mat.

Emma är dne katten som inte gärna slänger sig fram i klungan utan mera är myskatten i familjen. Grynet kan också mysa fast på hennes villkor och hon är verkligen jaktkatt nummer 1!!!!!

Tyvärr är bilderna lite dåliga för att när jag fan Emma sittandes och spejande efter fåglar blev jag förvånad att se Emma där ute på verandan och jag var då i köket. Skulle jag ha gått ut för att ta bilder på henne så hade hon sprungit iväg. Emma vill gärna vara ensam när hon är ute.
  
 Som sagt man låter sig aldrig slutas att förvånas över sina djur *ler*

Även om Emma är "skygg" av sig, alltså hon kommer inte spontant utan när man ropar så kommer hon och ute är hon mer rädd om sig och vaksam. Inne är hon mer kramig och gosig!!
Eftersom det var kväller så tog blixten i ögonen, vilekt man inte längtar efter när man tar bilder, men det visar ändå hur trevligt dom kan ha det tillsammans *ler*

Arne älskar Emma och hon gör även desamma! Ibland tvättar Arne Emma så hon är alldeles blöt i sin päls.
I början var Arne bara på och på Emma hela tiden så att se hur dom nu gosar ihop är mysigt!!!
  
Dom är så gulliga ihop *ler* Våra älskade djur och familjemedlemmar!!!

När det gäller utomhus så jagar som sagt hundarna gärna katterna och det vet dom så väl. Arne är expert med sin näsa att finna katterna och ibland for jag för mig att katterna gör så för att få Arne att leta reda på dom. Ibland blir det full jakt och ibland gömmer dom "Kurragömma-leken"

Som här.....
 Grynet sitter i rabatten bakom rosorna och gömmer sig för Arne och Arne hann har letat och letat och funnit henne men hon vill inte psringa bort därifrån, för då får hon springa för glatta livet för då blir det jakt som heter duga.
 Här sitter hon Grynet och gömmer sig för Arne. När Arne känner lukt av katt eller en annan doft som hägrar så då ger han sig inte, utan ihärdigt letande tills han finner vad han söker.

Att vara katt här bland hundarna kan vara en uppgift i sig.
 Eftersom Grynet är mer min katt för hon har valt mig så skall hon alltid hoppa upp och gosa med mig även vid tillfällen inte är så himla bra. Här sitter hon på bordet av stolen och spejar när hundarna kommer.
 Grynet sitter och funderar över om hon skall hoppa upp oh gå in i katt luckan, men väljer sedan att springa bakom huset till skogen istället.

Dom är underbara våra djur och alla har var sin personlighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0