Kände först inte igen

2008-10-23 @ 07:58:32
Måste även berätta att det blev lite humoristiskt i onsdags morse.........

Jag hade våldsam värk i kroppen och var supertrött, jag hade bytt om i vårt omklädningsrum som finns i kulverten på sjukhuset.

När jag kom ut från vårt omklädningsrum skulle jag först bara passera kulvertsgången för att sedan ta mig ut till garaget och till bilen.

I kulvertsgången stöter på en tjej och min allra första sekund jag såg henne  tänkte jag " Men henne har jag sett förut och henne känner jag"

Efter den tanken och jag hejat på personen, så såg jag att det var min äldsta dotter Cecilia som var på väg till jobbet och hon gick också i kulverten!!!! Jag blev lite full i skratt när jag sa till henne "Nu går jag hem och lägger mig" och jag visste att hon skulle börja sin dag *ler*

Vid tanken av att inte vid först sekunden känna igen sin egna dotter, är lite skrämmande men samtidigt så var man övertrött och hjärnan hade totalt havirerat *skratt*

Det som var ännu roligare vad vid vårt fika på kvällen när Cecilia och Micke med Saga var här, så berättade Cecilia samma sak. Hon kände inte igen mig som mamma. Vilken var tröttast vet inte jag, men vi skrattade åt situtationen på kvällen vid fikat!!!

Visst är det konstigt att man inte skall känna igen personer vid andra tillfällen på andra platser!!!
Det är precis som om man inte förväntats sig detta och då är hjärnan totalt oförbered och verkar inte kunna sortera.

Hoppas man känner igen henne nästa gång i kulverten eller någon annanstans!!!
Huvudsaken var ju att båda tog det humoristiskt och glatt *skratt*

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Tycker det är rätt ofta man ser människor på "fel plats" oftast att de inte har någon hund med sig...eller är uppklädda när man är van att se dem i "skogskläder". Roligt kan det bli ibland.

2008-10-23 @ 19:17:38
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Yvonne Söder

Hahaha! det där känner jag igen! Tex: tandläkaren på krogen? Hundkompisar hos frissan med slinghätta? Då är det stört omöjligt att känna igen dem. Men dottern har jag alltid känt igen! smile

Kul att hitta en "ny" sida.

2008-10-23 @ 20:59:27
URL: http://virvlans.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0