Burr sa kasper!

2008-10-29 @ 15:59:45
Imorse tog Matilda, jag och hundarna sovmorgon!

Fast hundarna fick gå ut först kl.05 eftersom Tomas och Oskar skulle till jobbet.

Här är några bilder från dagen *ler* Burrr!!!!
  
Frosten hade kommit med besked!!! Vi hade imorse -3grader kallt ute!!!!
Frost på löv, bilrutorna, men jag gillar just denna grad antal, inte för kallt och inte för blött. Just det!!! Jag är så himla trött på att det är så himla blött utomhus och vi har ju en hel del vatten i skogen bakom oss så vi får sådär trevligt med lervälling känns det som. Man liksom glider omkring istället för att gå. Usch säger jag bara!!!!
Och hundarna skall vi inte prata om hur leriga dom kan bli, som visar sig på golvet inomhus. Det är till att nyttja sopborsten och sopskyffeln rejält!

Så när det är lite minus så fryser allt och då tar vi inte in all lervälling i varken päls eller på golvet och så luktar det så gott utomhus när det är kallt *ler*

Fast min kropp strejkar rejält idag även om jag inte fryser, för jag eldar i kaminen, men musklerna och lederna värker och man vill ligga still i planläge, vilket inte går och inte blir det bättre helelr för att ligga still, men en slappar dag har jag tagit och vilat mig.

När jag gick till postlådan så kändes det som om man gick i slowmotion, precis som om inte kroppen ville följa mitt tempo. Foppa tofflorna som är av plagiat har jag på mig inomhus eftersom jag har så ont i fötterna och då känns det mycket bättre.

Eftersom det är kallt så måste fåglarna få sin mat också så dom skall klara sig över vintern!! Vi har fått 3st snöskator som jag säger, fast dom kanske heter något annat och en massa små fåglar.

Så här ser det ut från utsidan.....
 Fågelhuset fullt med solrosfrön, en gammal parabol omgjord till vattenbad för fåglarna, men som nu är vattnet fruset, fast det finns vatten på andra håll också för fåglarna.
Talgbollar och jordnötter är också bra och som uppskattas rejält! Hundarna vill gärna äta av bollarna, men som tur var kommer dom inte åt dom.
 Här sitter jag vid köksfönstret och tittar ut till fåglarna.

 Man är avslöjad *skratt* hundhår på trappan och lurviga tassar!!!
Här finns det hundar *ler*

 Greta myser i Biabädden *ler*

 En Grynet som vilar sig på stolen och gillar att vara nära Saga, vår dotters dvärg pincher. Dom två leker gärna med varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0