Flexibel, värk och en ny dag

2008-10-23 @ 07:48:34
Nu har jag jobbat 2 nätter på raken, alltså måndag och tisdagsnatt. Måndagen var jag resurs och det var så ofantligt mycket patienter och det hade ju strulade hela helgen också med det nya röntgensystemet, så även denna natt blev lång och mycket att göra.

Jag jobbade fram till 02 på ortopeden och därefter gick jag till Medicin som också hade väldigt mycket patienter så jag hjälpte till där med, tills klockan blev 03.45 då orkade jag inte med tempot och ingen föda, så jag tog en kort rast och fick i mig lite att äta.

Sedan tog jag över efter en jobbarkompis på kirurgen och var där till dagpersonalen kom.
Så jag hade under måndags natten jobbat på ortoped, medicin och kirurg, Snacka om flexibilitet!!!!
Och Ni kan ju bara ana om hur ont jag hade i kroppen, det vara bara förnamnet!!

Tillbaka på tisdagsnatten och jag jobbade i akutrummet, många svårt sjuka patienter och från Sjukhus serien på TV3 fanns även nu i mitt jobb Elisabeth, doktor och Urban doktor. Fullt ös medvetslös brukar man säga ibland och nog kände jag mig så. Vi hade fullt ös fram till 03 och därefter kom det lite patienter i taget fram till morgonen.

Nu var värken mer påtaglig och jag hade tagit smärtpiller först när jag kom på kvällen för att kunna jobba och därefter blev jag tvungen att ta även på natten under mitt pass för att klara av att jobba. Sjukt kan man tycka!

Onsdagen blev först till att sova och det blev strömavbrott igen på nytt! Griiiiiiiii!!!! säger jag bara, 3:e gången inom loppet av 1,5- 2 veckor och dom senaste strömavbrotten har kommit inom loppet av en vecka.

Onsdagen rullade på med dammsugning, för skitigt inomhus efter hundarna,

sedan skulle familjen äta tillsammans, men denna dag blev endast vår minsta dotter och jag som åt.
Tomas hämtade älgköttet och jobbade på med detta hemma, Oskar städa på jobbet och han kom inte hem förrän 21.30.

Tomas skar köttbitar, Matilda malde köttet och jag paketerade allt. Då fick jag idéen om att ringa min äldsta dotter så hon kunde komma och hämta lite kött och köttfärs som dom skulle få. Vips så var även Micke och Cecilia här och fikade och hämtade köttet. Deras hund Saga blev jätteglad över att få slicka alla burkar efter kött *ler*

Klockan 21.30 låg jag till sängs med en gräsligt värkande kropp och lite piller igen för att klara natten!!
Det värkte överallt och jag tänkte att jag kommer aldrig att somna för denna värken, sedan lär nog John Blund kommit med gummiklubban eller en dunder dos av sitt sömnpulver. Jag somnade.

Nu är det en ny dag med ledighet och ännu än förlängning av Dagen D som jag skall göra. Återkommer mer om detta vad Dagen D står för kanske i nästa vecka.


På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hej Tina,

Jasså man måste vänta till nästa vecka innan man får veta! Jobbigt att vara nyfiken ;)

Hälsn från Knivsta :)

2008-10-24 @ 00:19:46
URL: http://www.kenneltwix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0