Hur gör jag?????

2008-09-29 @ 10:08:05
Nu behöver jag hjälp!!!!!

Cecilia- vår dotter- hade köpt några frön på en mässa om speciella tomater som kunde odlas inomhus. Nu sådde Cecilia upp dessa frönen till några plantor, vissa han riktigt inte ta sig, men en planta tog sig rejält och under sommaren har denna planta stått ute på vår uteveranda som är inglasad.

Vi fick flera kart av tomater, men så blev det kyligt så vi blev tvugna att ta in plantan för att få tomaterna att mogna, vilket har nu lyckas med.

Men eftersom denna planta är så ovanlig eftersom den ger både gula och röda tomater av liten storlek och denna planta har aldrig varit sjuk eller angripen av något så jag skulle vilja spara denna planta på något sätt så jag kan så om på nytt till nästa vår. HUR gör jag då????

Kan jag ta frön från denna planta och i såfall var sitter fröna då???
Du som läser min blogg och kan hjälpa mig hör av dig på min mail [email protected]

 Så här stor är plantan och som Ni ser så har vi många kart kvar som skall bli röda eller gula tomater *ler*
 Här kan man se mera i närbild av tomatplantan!
  Som sagt så plockar vi ofta dessa goda tomater och äter och som sagt så blir det fler och jag vill inte missa denna planta för att jag inte vet hur man tar tillvara på den. Suck!!! Snälla kan någon hjälpa mig så att jag kan så om den igen till nästa vår *ler*

Kommentarer
Postat av: cecilia

fråga här http://www.fron-och-sant.se/osc ,det va av dom jag köpte fröna. Men dom finns inte kvar nu!

2008-09-29 @ 10:14:33
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0