Och så.........

2008-09-29 @ 10:18:47
Har det blivit höst på allvar. Det kan nog ingen missa tror jag!

   Från i lördags morse *ler* Det var kallt som sjutton *skratt*

 Många grankottar i år, eller har det funnits så här många tidigare år?

 Trots kylan och nära på frost om nätterna så håller sig begoniorna vid liv!

 Våra vinteräpplen har blivit många i år och jag hoppas vi kan förvara dom så att man kan njuta av dom längre fram. Vi har även ett annat äppelträd som skall ge sommarfrukt, men någon råtta gnagde nästa av barken så vi trodde att trädet dog. Lyckligtvis så klarade sig trädet och efter ett antal år gav det frukt nu först i år- 1 äpple blev det. Fjuttigt, men det kanske blir bättre nästa år. Vi hoppas på detta i alla fall!

Nä nu är det dags att göra sig iordning för stundande jobb.

Nu är det inte bara hundarna, katterna och vi- familjen vi tar hand om, utan nu blir det även utomhus fåglarna som skall ha lite mat inför vintern.

Däremot såg jag att våran Grynet (katten) tagit dö på en orm, så här års!!!! Det såg ut som en huggorm, den var död och jag tittade inte närmare kan jag säga. USCH!!!!

Såg även en räv igår kväll när jag körde hem från jobbet och rådjursfamiljen på 4st står alltid på åkern när jag kör till jobbet, så här är det rikt på djurlivet *ler*

Kommentarer
Postat av: Hontass

Hej, vad roligt att du hittade till min sida!



Ja tyvärr så finns det ju människor som inte förstår. Hade det gått att tagit ett blodprov och visa upp hade saken varit annorlunda.



välkommen tillbaka, hit kommer jag fler gånger.



// sandra

2008-09-29 @ 13:06:39
URL: http://www.metrobloggen.se/hontass
Postat av: Ulla-Britta

Oj vilken storbloggare du blivit!! Jag har varit dålig på att kolla runt på andras sidor ett tag, inte orkat. Men nu har jag läst allt snällt du skrivit om oss! Tack snälla!!

Kram från oss :-)

2008-09-29 @ 22:24:19
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0