Underbara dagar!

2009-04-12 @ 22:05:14
Vilka underbara dagar vi har haft med soligt väder, men själv har jag varit inne i fredags och lördags för att titta på "Lilla Stockholm" som numera var på Kista mässan!

Fredagen var det sällskapshundar och vi träffade folk med andra raser där, alltid lika trevligt att lära känna andra människor och deras hundar *ler stort*

Min dotter Cecilia och jag njöt i fulla drag. Det var som förr i tiden när hon och jag bara prata hund och träffade människor och såg på så många hundar, nu hade vi ingen hund att ställa ut, men vi njöt ändå av dagen på fredagen.

Lördagen började tidigt och jag blev uppring av min dotters kille som trodde jag hade åkt iväg för att lämna påskägg till dom. Dom skulle ju komma till oss på kvällen, så varför skulle jag åka till dom på morgonen i ottan!!

Min dotters kille trodde inte alls på mig när jag sa att det inte var jag som hade gjort detta hyss, men han trodde mig inte alls, fast jag är en sådan ärlig människa.

Jag visste ju att det var våran son som ville skoja med sin stora syster och hennes kille, så han gick upp kl.5 på morgonen, körde bilen in till stan för att skoja med dom och kasta in påskägget på deras balkong.

Sedan åkt vi- Cecilia och jag på Lördagen och tittade på DP-DvärgPincher!

Det var lite roligt att jag lyckades  få till placeringarna på rätta hundarna innan domaren hade sagt sitt. Så jag och domaren tyckte väldigt lika *ler stort*

Man kanske skulle bli domare???? Nä jag tror inte det *skratt* Det är inte min grej, men väldigt kul att se vad jag tycker och sedan se vad domaren tar ut, om man tänker rätt i det exteriöra och rörelser *ler*

Jag plockade ut vinnaren och dom placerad i juniorklassen, unghundsklassen och öppenklassen och sist men inte minst även bästa hanhundsklassen, sedan gick jag och Cecilia och åt lunch, jag bjöd.

Här är tyvärr dåliga bilder, men dock bilder från Kista Mässan!

Klass vinsten från juniorklassen.



 Sätten är många att visa hund på.




Före DvärgPinchern så var det Cane Corso, hade ingen aning om den rasen, men roligt att titta på.

 Här är en Cane Corso som ställer upp sig för domaren.

 Här har vi en goding av Cane Corso, en tik som var så kool lugn och hon gjorte inte en fluga för när. Lite av en Ferdinand, tror jag. Tyvärr så passgångade hon i rörelserna för domaren och hon åkte ut på en två, blått band.
Denna domaren var Italiensk och var stenhård på både Cane Corso och på DvärgPinchern var gäller rörelser, storlek, tänder för här haglade det 2or, alltså blått band och du är färdig för dagen.

Vi- Cecilia och jag hade ändå väldigt trevligt denna dagen också och njöt i fulla drag.

Tänk att få titta på hund, prata hund och träffa hundar av olika raser och träffa uppfödare och hundägare, sådant är skitkul tycker jag!

Dessutom så hade jag en egen stol med mig för att kunna vila min kropp, så jag inte blev värre i den.

Sedan när vi kände oss nöjda så åkte vi hem till oss och åt grillat och potatis sallad med vanlig sallad till. Jättegott!!!

En utomordentligt underbar dag!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0