Semestern!

2009-08-19 @ 08:19:36
Ja så hade vi en underbar men välfylld semester här hos oss *ler stort*

Vi har åkt på Tom Tits i Södertälje och det var super trevligt för både oss vuxna men också för dottern!
Vi tog vägen förbi också Toys R Us vid Kungens Kurva och på hemvägen blev det Willab Garden i Bromma!!!

Det gäller att ta vara på dagarna!

Vi har även åkt till Furuvik och då tog vi med oss hundarna ( bilder på detta kommer senare när jag har ändrat storlek på bilderna)

Så visst har vi fyllt dagarna med trevligheter!!

Här är lite axplock från semestern :))

 Synd att denna affär inte finns här i Uppsala, men det var trevligt att gå in och titta och se det stora sortimentet!!

 Det fanns flera bord med olika saker man skulle lösa eller använda hjärnan! Puhh, kan bli jobbigt att använda hjärnan *skratt*

 Att vara på Tom Tits är att lära sig om kroppen, tekniken och hur saker fungerar, samt att lösa vissa uppgifter med att använda hjärnan och synvillor genom att titta på tavlor som kan förvilla *ler stort*

 Jag gjorde detta testet själv också, men här är det dottern som testar. En skön känsla att känna på en massa piggar genom att trycka upp handen.
  Här är det ljuset som man skall trampa på i golvet för att få till en musik, koncentration och taktkänsla samt kondition kan behövas här. Super trevligt!!

  Här lägger sig Mamma (jag) i och berättar gärna och ofta vad som händer och sker i kroppen, samt att jag plockar bort delarna på kroppen så får dottern sätta dit dom. Den högra bilden visar också i bakgrunden ett huvud med "rosa" lungor och när man tryckte på en platta så fylldes lungorna med luft för att visa hur man andas. Själv jobbar jag ju som Uska- Undersköterska och har så gjort i dryga 20år och man vill ju gärna dela med sig av sin kunskap *ler stort*

 Fingrar och fingertopp i detalj! Hudenss alla skikt i genomskärning fanns också med. Här så visade jag dottern var någonstans storebror hade gjort illa sig så hon kunde förstå mera exakt.
Sedan kan det vara roligt och se hur fingertoppar ser ut när man själv målar dom pinkrosa :)

  Det fanns ergonomiska massage bänk också! Här visar vi dottern hur man skall ligga på en sådan bänk och sedan får dottern massag av sin pappa. Detta är slutet av dagen och detta uppskattas kan jag säga!
Hade nog själv önskat att jag låg där och fick massage :))
 Hörsel testet! En apparat som man kan höja eller sänka ljudet på till hörlurarna och sedan fanns det en knapp på bordet som utförde ljudet till hörlurarna!! Vi som föräldrar fick delta aktivit i varje sak på Tom Tits, vilket var jätteroligt och intresssant, men hujjjja vad trött man blev efter detta. Hjärna blev liksom överkokt!! *skratt*

Sedan bar det av till Växthus som jag önskar mig i framtiden!
   Man kan alltid önsk sig :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0