Hajjade till

2009-02-05 @ 19:14:26
Sitter och dricker kaffe och så ringer telefonen.

Visst jag svara, för det gör jag så gärna.
Då hör jag i andra änden att det är polisen från sambandscentralen och jag får nästa hicka av kaffet!

Jag hajjar ju till genast även om jag har tidigare varit van att prata med polisen på akuten både när dom är där eller i telefonen.

Nu ringde han i det syftet att man hade hittat en hund och funnit ID-märkningen i örat och att hunden blivit uppfödd av oss.

Genast så letade jag i papperna av köpeavtalen och gav polisen namn,adress och telefonnummer, så jag hoppas att hunden kommer tillrätta nu.

Det är jätteviktigt att skicka in upplysningar om dig som ägare till hunden och då skall denna upplysning skickas till SKK- Svenska Kennelklubben som polisen tar del av.
Ändrar man adress, namn eller telefonnummer så måste man upplysa SKK om detta även om man äger hunden fortfarande.

Så nu är det 2st från U-kullen som gärna springer på friarstråt efter löptikar.

Kommentarer
Postat av: mickis

Men guud vad bra att du hade alla papper & att du var hemma...



Stackars vovven som kommit på villovägar...

2009-02-05 @ 20:13:38
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Sussie

En liten fredagshälsning :)

Hoppas du mår bra idag!

Kram Sussie

2009-02-06 @ 10:37:33
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Sussie

En liten fredagshälsning :)

Hoppas du mår bra idag!

Kram Sussie

2009-02-06 @ 10:38:09
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0