Lite av varje

2009-02-10 @ 16:56:32
Utan telefon är vi nu, den fasta telefonen har strejkat!

Jag har ringt Telia och enligt en röst som pratade digitalt så skulle detta åtgärdas den 16 februari!!! Gisses vad lång tid det skall ta för att laga vår telefonledning någonstans!!

Så för den som vill nå oss får ringa på mobilen!

Inatt och imorgon jobbar jag natt, så på återhörande på torsdag!
Imorgon sover man till 16 och därefter är det matlagning m.m och iväg igen sen till jobbet, så då sitter man inte vid datorn som trots allt fungerar. Man blir llite förvånad när datorn fungerar men inte telefonen, eftersom vi har allt på samma jack?!

Igår så mådde Arne inte så bra, han kräktes 3 ggr. Inte så kul för mig som fick ta upp dom stora kräkpölarna! Blä!
Men sådant får man ta om man skall ha hund *ler*

Igår så åkte jag och min dotter till ridningen igen, som alltid varje måndag! Min dotter såg verkligen framemot att få rida och när vi kommer till ridningen så är det teori igen! Vilken besvikelse det var för henne, men nu har vi fått ett schema som dom skall gå efter!

Nästa gång blir det ridning men bara halva lektionen för dom skall ha den andra halvan av lektionen till att lära sig att sitta upp på hästen, spänna sadelgjorden och rätta till stigbyglar! Det är mycket att lära sig när man skall rida *ler*

Jag passade på att ringa en gammal vän och valpköpare när vi var på väg till ridskolan och senare så träffades vi vid ridskolan och pratade gamla minnen. Det gäller att ta vara på tiden *ler stort*

Go kväll, nu skall det lagas mat!

Kommentarer
Postat av: IB Henriksen

Hejsan..



Mycket nöjd med Kajsas framsteg efter op i fredags.. gud vad skönt att såren serbra ut och att hon mår bra..igår så tog vi första promenaden..annars har dom fått gått lösa p ödertomten här i kyrkbyn..ville ej att hon skulle överänsträngas ..idag var jag riktigt fiffig..hon har ju en overall istället för tratt..tack gode gud att jag sparade denna overall sedan 1992 då min gamla Dolly hde en när hon mannekängade med Lili och susie som pälsmodell för fuskpäls..sdde upp den och ni må tro att vissa hajar till när det kommer en zebrarandig springer..alla ungar ublar..måste ju naturligtvis tala om att jag inte en sådan matte som klär på hundar normalt..utan för att skydda såren..inga misstag här inte..man vill ju inte f dåligt rykte fniss

Tyckte att den dvs overallen satt lite tajt runt magen så jag funderade..mannen fick offra en röd t-shirt ( han har ju så enormt många!!!! ) Sagt o gjort

i med huvud och framtassar i armhålen..så långt bra men resten då? klippte ett snitt på ryggen så det ejsatt åt vid halsen..bakdelen då? klippte hål för svans och det som hängde därbak (tyget) drog jag upp mellan ben och klippteett till hål för svans samt hål som jag trädde ett typ snöre i och knöt ihop..så nu ligger ett knallrött pkt i biabädden..hon var mkt nöjd..och månaggade mig till tack.. det blir ju ett bytande av drss när vi skall ut och pinka mm..

min uppfinning sträckte sig ej till pinkhål..då är det overallen på...inte så mkt jobb.tänker på familjen annorlunda..lite jobb

skal med springerklubben till polisen imorgon på studiebesök hos polishundarna..skall bli spännande eftersom Roger har knarkspringrar..



allt för idag



IB Ing-Britt Henriksen med alla doggar

2009-02-11 @ 13:50:26
Postat av: Pernilla

Telia! Välkommen i klubben eller struliga Telia klubben!



Hoppas Arne kryar på sig, snabbt.

/P

2009-02-11 @ 15:17:50
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0