Mindre roligt

2009-02-24 @ 20:45:05
Jag har även hunnit med under dessa dagar nu att gå på min mormors minnestund!

Hon ville inte ha någon begravning med kyrka och allt utan ville hellre ha sin kistai ett kapell och där man satt ner en stund för att skänka henne en tanke! Det var enkelt och väldigt fint på sitt vis med instrumental musik så där med piccoloflöjt eller liknande var det.

Att prata om döden är så bannlyst och så känsligt ämne för många och till viss del så är det också vett och etikett här och vad som bör sig göras m.m

Jag kan bara säga att min mormor var levnadsglad människa som dom sista åren fick demens och bodde på ett boende och hon dog när hon sov. Demens kan man var utan, men att få dö på detta viset tycker jag var väldigt bra, så skulel jag också vilja göra, slippa tyna bort eller ha förskräckligt ont!
Nä ,jag tycker min mormor fick ett värdigt slut i sin ålderdom.

Skänker henne en tanke!!
 Mormor gillade sina tomter genom åren med blommor och det blev många år i rabatten.

Kommentarer
Postat av: viktoria

beklagar sorgen är allt jag kan säga!

men det där du skrev om att tala om döden, jag tycker vi människor verkligen skulle prata oftare om döden. speciellt med barn.

2009-02-25 @ 02:47:12
URL: http://nakciv.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0