Skön start på dagen *ler*

2009-02-05 @ 12:32:44
Ja, det är så himla skönt att få starta dagen med att fixa allt åt hundarna, katterna och fåglarna där ute och för att sedan fixa inomhus med diverse göromål.

När det är klart, så startade jag med att hjälpa sonen med hans läxor *ler* Jag gillar verkligen pluggandet! Blev så glad när jag kunde få hjälpa till igår och idag har jag gjort renskrivning på datorn.

Det var Svenska B som jag aldrig själv haft eftersom jag har ju ingen gymnasieutbildning. Kanske därför man inte är så begåvad *skratt*

Nåväl så vad det en fråga i Svenskan där om "Var är det för skillnad på Ljus Hårig och ljushårig?"
Jag vet inte svaret, men det blev ett svar till sist på pappret.

Hur kan man överösa med läxor så här i sista minuten innan skolavslutning och examen??? Sonen fick många fler läxor än bara Svenskan och frågorna var på flera sidor med genitiv, nytt stycke och många mera finesser *ler* Jag gillar sådant!

Någon plugghäst har jag aldrig varit utan mer en genom glidare i skolan. Jag pluggade men inte för ofta och inte för djupt heller så det kanske är därför man gillar skolan nu.

Har varit ut en sväng nyss igen med hundarna och sitter nu här vid datorn när allt är klart.

Tänk vad härligt det är att gå och prata med hundarna och mysa med dom hela dagarna!!!

Det är en skön start på dagen!!!
 Njut av livet!

Kommentarer
Postat av: mickis

Hur många hundar har du?

jag har bara en men han är mitt stora sällskap när jag är här hemma på dagarna...



ha en fortsatt fin torsdag!

2009-02-05 @ 20:08:21
URL: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0