Då var det fredag och helg

2009-01-23 @ 07:44:25

Jag har nu jobbat i 3 nätter på mitt nya jobb och gick av mitt arbete igår morse.

I tisdagsnatt så gick jag inte dubbelt utan jobbade självständigt och nu från nästa vecka så skall jag jobba själv utan dubbelgång för upplärning. Det kan tyckas förvirrande att man skall gå dubbelgång när man jobbat i vården i över 20år, men som sagt så är det nytt jobb, nya rutiner och helt annan vård.

Här är patienterna friska förutom det gynekologiska orsakerna dom kommer för och opereras för. Personalen är super trevliga på mitt nya jobb.

Idag har jag vissa ärenden till stan sedan skall jag hem och ta det lugnt *ler* Mysa med hundarna och invänta på min dotter Matilda som kommer hem från skolan vid 13.30 tiden.

Vi får se vad vi gör i helgen, men vi skall umgås och ha det mysigt i allafall *ler*

Igår slet Mallow av sig ytterhölje på klon, så nu är det bara pulpan blottad. Hon skrek till när det hände och därefter blödde det som attan. Hon hade bråttom in och av en olyckshändelse så måste hon fastnat på något sätt med klon.

Tur att man är hemma nu och inte jobbar, så man kan titta till såret.

Stackars Mallow!!!

På återhörande!


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Stackars Mallow, det gjorde ont! Dora var med som samma sak och vi hade turen att vara vid veterinären när det hände så de fick titta på det och fixa till så det blev rent. Men det forsade blod, otroligt mycket. Sedan tog det några...många dagar innan pulpan trokade i hop helt. Men efter ...ja ett år kanske-man glömmer-så hade en perfekt klo växt ut där igen. ´Med åren blev det omöjligt att säga vilken klo det var som hade varit borta. Men det var några jobbiga dagar, innan det torkat ihop. Pussa Snälla Mallow från mig! :-(

2009-01-23 @ 23:29:49
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Sussie

Oj, stackars Mallow! Samma sak hände med min ena storpudel...fy, jag kommer ihåg hur ont hon hade. Hoppas det blir bra SNART!

Roligt att du tittar in så ofta hos mig :) Nu har jag skaffat blogg ja' me' :) Den ligger som länk på min länksida just nu, måste ha hjälp av webmastern för att få in den på framsidan, men han är upptagen med musiktävling just nu så det lär dröja.

adressen till bloggen är: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kram Sussie

2009-01-24 @ 12:32:14
URL: http://www.kenneltwix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0