Imorgon gäller det:)

2009-01-06 @ 14:26:11
Imorgon börjar jobba på nya jobbet, skall gå upp kl.4.30 och jobbet börjar kl.6.45. Jag slutar kl.15.45 och så skall jag jobba i 3dagar. Gisses!!!!

Jag som älskar att jobba natt, detta kommer bli svårt för mig att göra så här, men så är det på nya jobb!! Man skall inskolas så att man känner sig trygg och jag tycker detta är bra att man gör så, men det blir jobbigt när man inte är van *skratt*

För övrigt så har vi haft det lugnt här, så när som att vi just nu är barnvakt åt Saga! Sagas matte och husse är ute på vift *ler* Dom åkte i morse och kommer hem till oss snart! Matilda, den yngsta dottern är hos sin klasskompis.

När jag skjutsade Matilda till kompisen så passade Tomas att gå ut med Saga och dom övriga hundarna, alltså våra hundar. Det är så härligt att se hundarna springa precis som dom vill, men när vi visslar till så kommer dom direkt.

Igår var jag och Matilda till denna kompis som hon är hos just nu, hon var och red och vi tittade på henne. Det var den ridskolan som Matilda slutade på för ett tag sedan.

Vill också berätta att det går jättebra för Lucy!!! Lucy får springa fritt i skogen 2ggr om dagen och dom tränar inkallning och gömmer sig så hon lär sig att vara observant. Även träning att få stanna kvar i huset i lugn och ro går jättebra och Lucy stressar inte upp sig längre. Vet inte om det har med all motion att göra också eller även om Whiskeys lugn har en inverkan *ler* Men bra  går det vill ägarna rapportera om!
Dom älskar Lucy i fulla mått och hon älskar dom tillbaka och har kommit till ro *ler*

Även lite rapport från Greta har kommit också!
Även här fungerar allt super!
Greta är lydig, fast hon har mycket motor *ler* Hon springa även hon i skogen både med husse och jakttränas, men också med dom äldre barnen som nu är dryga 20år *ler*
När dom hade varit på promenad så fick Greta en T-shirt eftersom hon har ju inte så mycket hår på sig och Greta var nöjd och glad för detta!!!
Greta äter allt enligt dom nya ägarna, på gott och ont!

Så året har börjat bra än så länge!

Denna vecka skall jag jobba dag i 3dagar, nästa vecka skall jag jobba 1kvällstur och 3dagar dag igen- alltså 4dagars arbete. Veckan därpå skall jag börja jobba natt och sedan får jag jobba själv utan inskolning!! Nu blir det mycket att lära sig igen *skratt*

Vi ses!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Lycka till!

Kram Sussie

2009-01-06 @ 21:04:32
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Sussie

Lycka till!

Kram Sussie

2009-01-06 @ 21:06:01
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Sussie

Nu försöker jag en tredje och förhoppningsvis sista gång att önska dig Lycka till!!!

Ibland blir man knasig på datorer.

Kram Sussie

2009-01-06 @ 21:07:55
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Sussie

Å kära nån...tre likadana inlägg av mig å ändå gick inget fram...trodde jag ;)

Men ok, det jag gör, gör jag tydligen ordentligt ;)

Visst kan vi träffas över en kopp thé eller nåt. Hör av dig när du kan komma hit :)

Kram Sussie

2009-01-07 @ 19:21:55
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: IB Henriksen

Hejsan alla både familjen och andra glada valpköpare!



Jag har varit välidigt dålig på detta nya med blogg men man kan väl särpa sig eller?



Skönt att alla helger är slut...Haft både glädeje och sorg..Otto ( ej från Kattis) ärbota,snyft...

Kanske gör ett stort fel när jag nämner hans namn på denna blogg..men vi är en gamska stor flock och detta åverkar även Tinas hundar så därför nämner jag detta..

Tina och jad diskuterade vem som skulleta över den fallna manteln som flockledare..dåda två trodde på Kajsa som egentligen beter sig som ett mjäk föutom när den vankas märgben..då låter hon som Simbatigern..

I alla fall så hade vi rätt..för ett par kvällar sedan så visade hon att hon klivit steget upp från kronprinsessa till drottning..vaknade miss inassen av att ngn morrade så enormt...javisst var det Kajsa som helt plötsligt bestämt att Hilda 11 år EJ skulle gå upp i sängen...naturligtvis ryckte matte ut och hjälpte stackars Hilda...

Min blandis Irma har ärvt enkul leksak av en hundkompis..en liten snögubbe..som är henns ögonsten..den vill gärna Drottning Kajsa lägga beslag på och verkligen visa sin makt..helt facinerande vad man kan lägga märke till småsaker om man är observant...Signe tardet hela med ro..Husse trodde att Signe skulle visa framfötterna med ack vad fel han hade...

lycka till med nya jobbet..det blir nog bra..och fina bilder glömde jag att säga..dax att utfodra montren...

Khjaam IB med Kajsa Signe Hilda och Irma

2009-01-13 @ 15:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0