Ridning och inredning

2009-01-26 @ 21:57:04
Idag när vi -Matilda som rider och jag följer med som skjuts och support, kom till stallet så var det fullt ös som vanligt. Och som vanligt så fick Matilda rida på Sonia, vilket hon gillar, men jag får sadla och tränsa hästen, som mammor skall göra *ler*

Ridningen bestod av att lära sig rida på volter och dom fick även galoppera själva. Förra gången så skenade en häst och satte fart på dom övriga hästarna och Matilda kunde konsten att hålla sig kvar på hästryggen och bromsa sin häst osm hon då red.
Idag när nästa lektionen var klar så ser jag hur Matilda börjer sig ner på ena sidan och vips, så har hon trillat av hästen dock i sakta trav. Självklart blev hon ledsen och mamma som jag är så kom jag ner lugnt och sansat till managen för att hjälpa Matilda upp på häst ryggen. Jag blev också väldigt nyfiken på varför i jösses namn hon ramlade av nu när hon kunnat hålla sig kvar när andra hästar skenar omkring henne. Hon skulle fixa stigbygeln, vilket man har fötterna i, för den som inte vet detta. Och detta trodde hon att hon skulle kunna göra i trav framåt lutande, det skulle inte ens jag klara och fallet från hästen blev inte så farligt utan hästen stannade så fint så brevid henne.

När kvällen kom så hade lite ont i rumpan, svanskotan och huvudvärk, så vi får se hur det blir imorgon, om allt har lagt sig.

Jag tittade på TV ikväll med Simon & Tomas inrednings killarna på Tv3, vilken lägenhet!!! Wow!!!
Jag gillar dessa killar, så humoristiska med idéer och dessutom har dom hundar båda två *ler* Alltså hundmänniskor!!



Nu snart blir det kväller och jag skall krypa ner till min sköna säng!

Vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Halloj,

Åh var det Simon & Thomas igår, det missade jag :( Men det kanske var samma tid som jag tittade på bröllopet på tv4?



En sån tur att mina ungar inte har velat rida! Att sadla och tränsa hästar är ju lite svårt när man måste ha staket mellan sig och hästen ;) Hästar är fantastiskt vackra djur men trots att jag är uppvuxen i en riktig hästfamilj (eller kanske just därför?) så håller jag mig till att beundra dem på avstånd.

Hoppas att Matilda mår bra efter sitt "äventyr" igår.

Kram Sussie

2009-01-27 @ 09:35:15
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Sussie

Har länkat till dig på min blogg! Hoppas det är ok :)

Kram Sussie...igen :)

2009-01-27 @ 09:58:07
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0