Mitt arbete

2009-07-16 @ 20:35:24
Jag jobbar som undersköterska på Gynekologiska avdelningen och då jobbar jag natt eftersom det passar mig bäst.

Vi har på avdelningen en *UNDERBAR* utsikt!!!

  Utsikten från Sköterskeexpeditionen mot slottet!

  
 Eftersom man jobbar natt ser man när solen går upp och det är så vackert att se detta!!!

  Detta är våran korridor för Gynekologiska patienter.
  Här har vi Sköterskeexpeditionen dit även vi undersköterskor får vara :) Förr i tiden så fick undersköterskan vara i sköljen, där allt smutsig finns. Sköterskorna hade en egen plats dit vi undersköterskor fick vara på. Ojjj, vad tiden har förändrat och till det bättre :))

 Väntrummet när man kommer till avdelningen.
 I den andra korridoren på avdelningen så finns smärtpatienterna som är inneliggande och sedan har vi även 3 enkel rum, ett undersökningsrum och även Gyn mottagningen finns även här på nattetid.

  Den vänstra bilden är från smärtpatienternas korridor och den högra bilden är från våran korridor.

Nu undrar Ni säkert varför jag skriver *våran* korridor, men det är så att vi har inte hand om smärt patienterna utan det är en helt egen avdelningen som finns på vår avdelningen med egna doktorer, ja all salgs personal som är bara ämnade för dessa smärt patienter, så vi vet inte ens vad patienterns heter, utan bara Hejjar på dom när dom rör sig i korridoren.

  
Denna utsikt får jag om jag ställer mig i patienternas matsal och tittar ut.

Det är härligt att jobba natt!!! Mysigt liksom!! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0