Regnet

2009-06-13 @ 14:56:19
Idag så tog jag en promenad med Alice och Mallow och med oss fick vi på släp även katten Grynet.
Det händer ofta när man går en promenad att Grynet följer med om hon är ute.

Jag klädde på mig regnkläder och gick i regnet. Det var skönt att regnet doftar så gott och strilar ner för regnkläderna för innanför så är man torr;)

Doften i luften luktar så gott och fåglarna kvittra så härligt!!
Efter promenaden så blev det dusch för mig och torkning av hundarna.

Nu sitter jag och tittar i Blomster tidningar och Trädgårds tidningar för att planera mera för vår tomt. Allt händer ju inte på en gång, men man kan ändå drömma sig bort och planera inför kommande år och vad man skall spara till :D

NÄ nu skall jag installera ett Dataprogram till dottern för hon sitter här bakom och trycker och har inget att göra. Gisses, hon som har just startat sitt sommarlov!!

Man brukar säga så här................ när det regnar......................................
"Att det är bra för potatisen och grannens hö" men nu tror jag att båda delarna blir väl blött och potatisen har nog drunknat i allt vatten:)

Jobbar inatt, söndag natt och måndag natt, går alltså av på tisdag morgon.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Ja nu har det väl ändå regnat klart?! Allt kommer ju bli vattensjukt :(

Ha det bra! Kram!

2009-06-13 @ 16:20:37
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0