Äntligen!!!!!!

2009-05-07 @ 09:11:18
Nu så äntligen så har vi höftledsröntgat om Arne och han hade B-höfter nu:) Gissa om jag är glad!!!!!

Arne höftledsröntgades strax efter han var 1år, då sa min veterinär att höfterna var bra så jag var glad i hågen.

Sedan kom  svaret från Svenska Kennel Klubben och där så var svaret C på höfterna, vilket jag blev chockad över.
Jag ringde upp Kennel Klubben och fick en telefontid att ringa och prata med Håkan.Kasström.

När jag då pratade med Håkan.Kasström som hade varit avläsaren på Arnes röntgenplåtar så sa han att Arnes passform på höftkulan och höftskålen var bra men att själva täckningen av kulan var på gränsen.

Håkan. Kasström tyckte vi inte skulle döma ut Arnes höfter utan vänta i 6 månader för att se och dessutom skulle jag byta veterinär tyckte han.

Så då gjorde jag det, väntade i dryga 6 månader och motionerade honom betydligt mera:)
Dessutom så bokade vi en tid hos Lars.Audell som har varit avläsare på Svenska Kennel Klubben för jag ville gärna vet hur läget var med höfterna och enligt Lars så var allt mycket bra.

Men jag tog inte ut något i förskott eftersom jag hade gjort detta tidigare, så jag tittade och tittade på Kennelklubbens hemsida- Hunddata och fann idag att Arne har nu B höfter, vilket betyder att han är nu fri på höfterna.

Detta med höftledsröntgen finns det mycket att orda om.

Men jag är väldigt glad nu och det glädjer mig även för uppfödarens räkning Carol:)
 Tomas med Arne på Gotland:) Härliga minnen!!!

GUD vad glad jag är!!!!

Kommentarer
Postat av: Elin Åkerlöf

Halloj..

hoppas allt är bra med dig och familjen ??

Här knallar allt på kan jag säga, lite små nervös för vi ska ha dop i helgen..



En liten fråga, om man rakar ner Arrac´s päls blir den konstig då när den växer ut igen ??

det kommer ju inte bli nån mer utställning för min del utan det är bara spår som gäller nu för oss och jakt, tänkte det måste vara skönare för han om pälsen är kort, eller ??



Tänkte du som är duktig och har koll kanske hade ett bra svar till mig. :)



Kram på dig

2009-05-07 @ 12:31:29
URL: http://winter81.blogg.se/
Postat av: Sussie

Va skönt!

Kram Sussie

2009-05-11 @ 10:48:41
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0