Forts...

2009-09-19 @ 09:44:50
Ja, fortsättningen av turbulensen med löptiken Alice, Mallow, Arne och grannens hund Essi är fortfarande i rulijansen;)

Essi är så totalt kär i Alice och Alice vill "bara" leka med Essi och fattar ingenting vad hon ger för inviter till stackars gamlingen Essi!
Essi gnäller inne som ute och kan inte släppa blicken från Alice utom när Essi sover på natten, gudskelov :)) Puhh!!

Nu har i allafall Alice gått över sitt höglöp och stackars Arne som faktiskt är en hanhund har alltid varit lugn under tiden nu så långe det inte är någon tik som uppvaktar honom, då klart svarar han upp till dans ;)

Jag räknar dagarna till grannen kommer hem kan jag säga!! Hoppas det blir på tisdag annars blir det en vecka till och det får jag verkligen inte hoppas att det blir utan siktar nu mot tisdag i veckan som kommer!!

Dagspromenaden är avklarad och hundarna har fått sitt, inklusive jag har fått frukost och snart bllir det sängen och sova för jag jobbar inatt!

I eftermiddag får vi besök igen av dottern och hennes sambo med sina hundar och då kom och överraskade oss i torsdagkväll också :)) Sådant uppskattar jag väldigt mycket och det var jättetrevligt!!!

Dessutom så var Alice betydligt lugnare än tidigare mot dotterns hundar så det går åt rätt håll:) Yes!!!!!
T.o.m att Alice sa ifrån till Betty, det trodde jag aldrig hon skulle göra, så hon har tuffat till sig i sitt beteende!! Super bra!! Så detta med Alice går åt det båttre hållet och vi fortsätter att jobba med henne!

I början när Alice började löpa så fick hon ju trosor på sig och då fick hon panik på nytt när hon skulle bära trosorna och ville knappt röra sig , men redan efter några timmar så blev allt bättre och bättre och nu är hon jätte duktig på att stå stilla när jag sätter på henne trosorna. Ja, till och med att hon är nästa stolt över att vara stor flicka nu :)) Så Alice möter sina rädslor och övervinner dom med beröm från oss och hon växer till det bättre i sitt mentala, så vi går åt rätt håll även om vi jobbar på detta varje dag:)

Tjena mors;)

Kommentarer
Postat av: Eva Eriksson

Hej svejs !

du verkar ha en underbar tid just nu med löp och extra hund .... jag avundas dig inte men man ska känna att man lever, det gör jag ... känner att jag lever med 9 hundar som busar .... som tur är , är det bara ett par veckor kvar tills det minskar i antal och jag kan börja vara ute och njuta av hösten som jag älskar ! härligt att det går bättre med alice / Eva

2009-09-20 @ 07:25:05
URL: http://www.bor-i-nast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0