Turbulent!

2009-09-16 @ 08:14:07
Här hemma är det lite av turbulent just nu!!

Och det beror på hundarna kan jag säga!!!

Igår kom grannen över min sin gamla hund Essi som är 12år och är av rasen Basset Artsiend Normand!! Hon har varit hos oss förut och vi har passat henne någon gång om året då grannarna som är pensionärer åker utomlands!
Jag hade glömt hur det var sista gången, tills det var försent:(
Att man aldrig lär sig! Suck!!!

Man vill ju ställa upp och hjälpa till och helst sina grannar om man skulle behöva hjälp själv någon gång, vilket är nästan ALDRIG ;)

Nåväl, som kom Essi igår och hon är en gedigen jakthund, så det är tur att vi har tomten inhängnad!! :)

Essi blev förälskad i Alice- våran phaléne som är just nu idag på sitt 15:e löpdygn!! Alice blev rädd och försökte tappert säga ifrån åt Essi som är av sin art en gåpåig hund- tillhör denna ras för att jaga- vilket gjort Alice mera livrädd och visste inte vad hon skulle ta vägen! När vi lyckades få Essi som också hör illa att sluta med att vara påstridig och hon lugnade sig, ja då skulle Alice leka med henne, för Alice fattade inte att hon löper och det ger signaler med lek till helt andra inviter!! Suck!
Jag då var cirkusen i full gång igen!! Essi på Alice och Alice livrädd och försökte säga ifrån! Till slut fick vi dom båda att lugna sig mot varandra. Pust!

Då kom stackars Arne in i bilden och av namnet så är han hanhund och har dessutom parat en tik för inte alldeles länge sedan, han är JÄTTEDUKTIG på att vara lugn och låta Alice vara ifred, vi har Arne ihop med våra övriga hundar, men aldrig ensamma när det är en löptik inblandad.

Essi vill så gärna leka med Arne och inbjöd honom till någon invit både för lek men eftersom Essi var ju kär i Alice så fick dom kärleksförklaringarna gå ut över Arne som jag Tackade jag till dansen!!!

När Arne hade blivit lagom uppspelt och gärna ville para Essi, ja då ville inte Essi längre!
Och det skall sägas att Essi har även diskbråck i ryggen på flera ställen och har svårt att gå, hon är dessutom väldigt fransysk i frambensställningen, så hon går mer än illa kan jag säga! Men just nu hoppar hon och stuttsar!!

När vi hade lugnat Arne och Essi så ville gärna som nu var uppselt av Essi gå till Alice som han inte bryr sig om, för dom två är superlugna mot varandra!
Alice ville inte heller ha med Arne att göra och Arne hade väldigt svårt att förstå detta nu eftersom nu hade ju Essi lekt upp Arne och han var på G!!! Hur skall då en hanhund kunna bara lägga av från G till att ligga ner och vila.

Som tur var så är det Arne vi pratar om och han lugnade sig, han är en duktig pojke!

När vi är inomhus så blev det att Essi fick vara i hallen eftersom hon jagar katter och vi har två stycken och dessutom ville vi inte ha något race inomhus! Ja Ni förstor säkert vad jag menar!

Förra året så låg Essi i köket på nätterna och då kissade hon inne, inkafloder!! Det hade jag glömt bort och blev påmind om det när vi skulle gå och lägga oss, så det blev att Essi fick ligga i hallen i en av BIA bäddarna!

Mallow ligger ALLTID i sonen's säng! Arne och Alice ligger i vårt sovrum och nu även Essi i hallen och det gick bra hela långa natten!

Nu på morgonen var det kört igen, Essi ville para Alice som skrek i högan sky för hon tyckte att Essi vara bara för mycket, så nu har vi delat och Alice och Mallow får vara för sig själv i lugn och ro!

Så här skall vi ha det i en vecka eller två, har glömt hur länge grannarna skall vara bortresta!!

Varför ställer man upp på sådant här för, när det skapar mer arbete för oss här hemma!!
Man är för snäll och ställer upp och dessutom hade man ju glömt hur det var sist och då hade vi inte Alice heller, så kanske man lär sig för framtiden!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

hahahaha...förlåt att jag skrattar! Känner så väl igen det där!

Lovar att jag ska försöka påminna dig så att du inte gör om det, om jag kommer ihåg...det där med minnet du vet ;)

Kram Sussie

2009-09-18 @ 08:14:42
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0