Valpar!!!

2009-09-10 @ 15:03:54
Vill bara berätta att Arne har parat en tik vid namnet Bessie- Silverängens Noblesse och väntar valpar den 8/10-09!!!!!

Jätte roligt tycker vi, både jag och ägaren till Bessie!

Jag vill även med egna ord beskriva hur Bessie är....................

När jag blev uppringd och tillfrågad om att låta Arne få para Bessie blev jag hedrad! Jag som är springer spaniel nörd ut i fingerspetsarna slängde mig över avelsdata på SKK och tittade på stamtavlan m.m

Hit kom en tik som jag aldrig hade träffat tidigare och hon var 7år! Hon var veterinärbesiktigad innan parningen för Er som undrar att hon hade hälsan och kunde få valpar. Hon var som en 4åring, så himla fräsch!!

Jag hade Arne kopplad eftersom jag ville låta tiken få bekanta sig med vår miljö om hon ville detta och Bessie gick lös. Jag trodde hon skulle ta god tid på sig för att kolla av ytorna hos oss, men icke!!!!

Hon gick direkt till Arne som var jätteglad att få träffa en höglöpande tik. Bessie gick fram till Arne och parningen skedde på andra försöket! Jag höll i kopplet till Arne ifall inte tiken ville riktigt och så att hon inte skulle känna sig för uppvaktad:)
Bessie var lös så hon gjorde det som hon ville och hon blev parad på andra försöket, hängde ihop i 20minuter.
Vi gjorde parningen 2ggr, dagarna efter varandra!

Bessie var så himla lugn, snäll, tydlig och klar i sitt språk. Måste nog säga att Bessie är nog den bästa tiken jag sett vid parning och i ny miljö! Så enkel rakt igenom!!

Hon krånglade inte vid parningen, så som att tiken skall ha förspel eller inte gillar hanen eller när hndarna sitter fast så kan tiken få kram i vulvan och låta, men inget av detta hade Bessie! Bessie bara gick fram till Arne lät sig paras och hon var trevlig mot Arne på alla sätt, fokuserad på vad hon ville, hängde ihop med Arne och därefter lika glad och positiv!!

Mycket tikar har jag sett vid parning och det här är nog den bästa tiken jag har sett!!!

Hemma är hon en jakthund och super trevlig sällskaps hund på en bondgård med andra djur:)
Hon är familjens kära hund!!

Här är Bessie.................
 

Jag gillar Bessie stenhårt!!!

Jag kommer naturligtvis och vara hos Bessie och hennes valpar för att kunna uppdatera på hemsidan om valparnas uppväxt, man vill ju gärna följa dessa underbara juveler!!

Tack Carina för att du kom med Bessie!

Kommentarer
Postat av: Ann Lundin

Hej på er!!!

Kul att Espen ska bli morfar!!!

Det är en riktigt bra hund ska ni veta! Definitivt en av de bästa jag har fött upp jaktligt!!

Bessie brås nog på sin morfarsmor Dione för hon visste vad hon ville när det gällde parning!

Lycka till med valparna!

Hälsningar Ann Lundin, kennel Astrospring's

2009-09-11 @ 20:29:09
Postat av: Pernilla

Så roligt! Lycka till.

Du har väl sett barnbarns barnen (eller vad det nu blir) på valpbloggen?

http://rindivalpar.blogg.se/



/P

2009-09-12 @ 19:49:02
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0