Super

2010-01-15 @ 15:58:55
Visst är det superkul när ens hundar man har fött upp gör god reklam för en som uppfödare!

Det ringde en kvinna som var intresserad av att köpa hund hos oss, för hon hade mött en hund från vår uppfödning. Väldigt glädjande!!!

Sådant är jättekul att man blir uppringd och man vill köpa just ifrån oss av alla uppfödare, men nu var det inte så glädjande för denna kvinna eftersom vi föder inte upp några Engelska Springer Spaniel längre.
Just då trodde jag fortfarande att Fighter fanns kvar som jag sett och som var Arnes avkomma, men Fighter hade just blivit såld till den lycklige ägaren Ann-Sofie, men för denna kvinna som letade efter en springer spaniel valp så fanns det ingen just hos mig eller i min omgivning.


Det glädjer mig i hjärtat att våra uppfödda hundar kan glädja andra människor och deras omgivningar!!! Det är ju inte bara uppfödarens förtjänst utan även hundägaren som skall ha en eloge som tar hand om sin hund!

Så visste blev jag glad när kvinnan ringde och visst sög det i min kropp att vilja ha springern kvar i mitt liv med uppfödning och allt, men som jag sa till kvinna i luren att man måste vara *ärlig* mot sig själv, mot sin älskade ras och mot sina tilltänkta valpköpare om man med min kropp inte klarar av saker och ting, då sviker man rasen, sviker hundarna och sviker dom valpköpare som inte har haft springer tidigare och vill ha hjälp med trimning m.m

Nä, så mycket vett och etikett har jag att jag lämnar rasen när jag inte klarar av att trimma, inte klarar av att motionera elelr uppfostra längre, när jag inte längre klarar av att springa i ringen och inte längre klarar av att ha valpar som skall fostras här hemma i valplådan och i köket, samt all städning som gäller också när man har valpar.

Men mitt hjärta bulltar fortfarande för rasen, för dess härliga underbara temperament, sån underbar hund!!! Mitt hjärta bultar också för alla dom söta valparna som man har fött upp och alla dom fikar stunder man har haft med valpköparna här hemma, lärt människor att trimma sina egna hundar och så mycket mera roligt vi har haft valpköparna och vi som uppfödare!!! DEt har givit oss och mig framför allt massor av glädje!!!


Däremot kan jag hjälpa till om det är någon som har en tik från vår uppfödning som vill ha hjälp för parning, val av hane kan jag ge tips till, men jag kan inte hjälpa till aktivt, bara ge tips och råd!

Är det någon som vill använda sig av någon hane som vi har fött upp så ställer jag gärna upp med information.

Så visst har det varit kul, roligt och väldigt stimulerande att föda upp valpkullar, se dom födas, åldras med tiden och få följa deras liv med deras ägare! Man har blivit lycklig när deras hussar och mattar har blivit glada för att deras hundar skänker dom glädje!!

Så visst sög det i tarmen och i kroppen när kvinnan ringde och ville köpa en engelsk springer spaniel ifrån oss, men jag är ärlig och jag sa att det blir inga flera valpkullar av rasen engelsk springer spaniel hos oss mera!!


Kommentarer
Postat av: Magda

Hej!

Nu har jag hittat bägge dina bloggsidor:)

Du har fina sidor och verkar ha ett stort intresse för dina hundar. Spännande! Är själv allergisk så här blir det inte mycket till husdjur.....

Nu väntar en lugn kväll för mig, hoppas du får detsamma!

Magda

2010-01-15 @ 19:44:40
URL: http://bloggmagda.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack! Jag har gjort bloggheadern själv, helt rätt gissat :)



Förstår att du blir stolt över din uppfödning när folk ringer och vill köpa för att de mött "dina" hundar!

2010-01-18 @ 08:21:46
URL: http://safirasmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0