Lugnt!

2010-05-03 @ 09:55:58
Tiden går så fort tycker jag och jag hinner inte med alls!

Några kull har fyllt år igen av dom som vi har fött upp, min dotter är superduktig på att ha stenkoll, men så fort hon har sagt detta så har jag glömt, skit dåligt av mig men så är det nu för tiden när det gäller mig.

Äldsta dotter har fyllt år den 30/4 och det är den gången jag vet också att O-kullen fyller år samtidigt :))

Den förra veckan har varit intensiv med diverse saker och tillråga på allt så har Alice börjat att löpa förra veckan så hon är nu inne på 13-14 dygnet och det har varit höglöp i cirka 3-4 dagar, så Arne har det inte lätt kan jag säga.

Jag promenerar med Arne så han får komma bort från tjejernas lukter och får vila hjärnan med dofter från skog och mark!

När det har varit fint väder så passar jag på att sitta ute och borstar hundarna som lossar väldigt mycket hår just nu.
Jag ser humlor, fjärilar, fåglar som svanar och småfåglar, harar och mkt mera när jag går ute.

Jag njuter på mina skogspromenaderna med bara Arne!

På grannarnas tomter så växer det gullviva och blå skilla, själv har vi blommande vitsippor vilket också är väldigt vackert!!

Man vill så mkt när våren kommer och man har möjligheter till att få till det bästa inför sommaren, men kroppen hänger inte med varken vad det gäller energin och smärtan, så man får ta lite pö om pö!

För övrigt så är det lugnt här med hundarna och oss.

Hoppas Ni också kan njuta av vårsolen och allt som bjuds på utomhus!!

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Hej! Det är ett tag sedan jag var runt och läste andras bloggar. Kommer inte in på din fibroblogg?? Har du fått några otrevligheter med den, att det är därför du stängt till eller? Folk kan vara konstiga så inget är omöjligt.



Jag har väldigt dåligt med orken så det blir inte mycket med något här. Nu är det annars uppåt för Tilde är här i 9 dagar, så jag vill orka njuta av dem så mycket det bara går. Nu ska jag ta hissen till övervåningen och sova!

Kram / U-B

2010-05-03 @ 23:23:43
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: IB Henriksen

Tog en snabbtitt på den vilande hemsidan. Vilket underbart foto. Arnes blick borrade sig fast i mott hjärta. Vilken kille!

Ja, O-kullen..den har vi hört talas om eftersom jag har Oneida, Kajsa; håller också koll på mina hundars födelsedagar.Kajsa hade beställt kyckling i ugn..husse köpte filéer. dom försvann snabbt..i raketfart..vad konstigt..

jag nu skall vi äta. har i alla fall gjort om lite på min hemsida och lagt till 2 nya sidor= Hundstallet (ligger mig mkt varmt om hjärtat) samt Änglahundar. Synd att man inte hade digitalkamera tidigare så man kunde skapaett galleri över de hundar som gått över regnbågsbron.

Ha det!

2010-05-04 @ 17:58:53
URL: http://www.ibizz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0