Skillnad

2010-05-31 @ 09:05:34
Var beror det på att små eller mindre hundar får mera muskelknutor eller spända muskler i förhållande till större hundar???

Det klart att jag förstår att mindre hundar är kanske mera spända i musklerna och mera på G samt att kortare muskler krymper ihop snabbare än längre muskler, men jag funderar i alla fall!!

Ser på våra två springer spaniel som aldrig eller väldigt sällan haft problem med några muskelbesvär och alla våra år med springer spaniel och med flitigt användande a våra hundar i jakt så är det oerhört sällan hundarna fått problem med musklerna.

Nu har jag märkt på dotterns två mindre hundar och min egna phalene att dom har betydligt mera spända muskler.

Så vad är det som gör skillnaden i detta???
Är det så att den mindre hunden tar i så mkt mera när det hoppar och springer och kanske spänner sig så den överbelastar sig till skillnad från dom större hundarna som är mkt mera lugna där emellan men kan accelerera när dom vill och däremellan vilar dom sig mera??

Eller är det så att den mindre hunden är svagare byggd med muskelfästen,skelett än den större hunden??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0