Min vän har gått bort!

2011-01-10 @ 08:38:22
Läste imorse på min vän blogg att hon hade gått bort i fredags! Först när jag såg bilden på henne så blev jag glad först för hur fräsch hon såg ut, men jag hade inte då läst rubrikraden:( Dottern hade skrivit så fint och bra om sin mamma för att berätta för oss andra så vi skulle få veta hur allt låg till. Det var väldigt starkt gjort av dottern i en sådan situation som råder. Själv när jag läste och upptäckte att min käraste vän hade gått bort så blev jag så väldigt ledsen att jag nu gråter i floder ohejdat!!! Jag visste att det var nära allt eftersom jag fick höra och läsa på hennes blogg, men inte att det skulle gå så fort. Min käraste väninna och uppfödarkollega som jag har förmånen att få lära känna i dryga 10år kändes som minst 20år. Vi pratade om allt och hade jätteroligt rakt igenom alla år, även om jag bodde på fastlandet och hon på ön Gotland. För det mesta så ringde vi till varandra, väldigt ofta till våra makars förtret:)) Våra karlar tyckte att det kostade väldigt mycket när vi pratade så länge och ofta, men vi älskade att göra detta. Min kära vän har nu slutat sitt liv här på jorden och hon säger eller rättare sa att hon skulle spöka för oss när hon lämnade jordelivet. Hon sa också att hon skall sitta på min vänstra axel jämnt och för mig så finns hon i mitt hjärta innerligt. Min underbara vän har varit så givmild, så klok, så ödmjuk, så positiv och enormt generös på alla sätt och vi har alltid haft en dialog i ur och skur oavsett om vi har tyckt olika ibland, men som oftast tyckte vi väldigt lika i det mesta. Vännen min skapade en stor skara vänner, valpköpare och uppfödarkollegor runt om sig och hon tog sig alltid tid till alla och såg varje person för dennes personlighet. Jag skulle kunna skriva massor om denna underbara vän som nu har lämnat oss och mina tankar går förståss till familjen som finns kvar, mannen och barnen samt barnbarnet!!! Hon var alltid så klok och jag tror att hon inte velat se oss ledsna utan värnat om hennes avelsmaterial och använda hennes uppfödda hundar, samt se hennes familj och inte glömma dom som finns kvar. Denna familj med stort F glömmer jag aldrig och kommer aldrig att glömma och inte heller kommer jag glömma min vän, även om hon inte finns kvar i livet här på jorden, utan mina tankar kommer alltid finnas kvar!!! Jag trodde inte det fanns så mycket tårar och förtvivlan!!! Gör som jag och skänk en slant till Cancerfonden med tanken på min vän!!

Kommentarer
Postat av: mickis

Livet är inte rättvist!!



stor kram

2011-01-10 @ 09:25:15
URL: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0