Makt och Arbetsgivare!!!

2008-06-02 @ 19:20:17
Stadsbesöket blev väl inte riktigt som tänkt, men tiden får utvisa vad det blir med detta.

Köpte studentpresent till min systers barn som tar studenten. Därefter handla och sedan hem för att sedan äta mat och nu lagar jag Morotstårta:)

Facket i all dess ära, men det är ändå Arbetsgivaren som bestämmer hur arbetet skall fördelas m.m.
Här pratar man om mångfald,kulturellt och jämlikhet, men när arbetarna försöker få något till stånd så är det i grund och botten arbetsgivaren som bestämmer.
Vill Du förändra din arbetssituation eller ändra kanske på semester så är det "när så arbetet tillåter detta"
Gud vad jag hatar dom orden................."när så arbetet tillåter detta"
Du som personal kan ju då inte vara säker på någonting.

Vissa arbetsgivare kanske gillar att utöva makt mot sin personal än andra, jag vet "bara" hur mina arbetsgivare sett ut genom åren och jag kan säga att dom är väldigt olika.
Och Dialog som är så viktigt för alla människor såväl inom arbete som inom personalgruppen osm på fritiden för att inget skall missförstås eller leda till konflikt.
Men om det blir monolog istället för dialog, ja då är det svårt att kommunicera;)

Sedan skall man vara på samma plan för att förstå varandra också, för annars kan det tolkas på annat sätt.
Ja, detta med Dialog, kommunikation kan vara svårt för människan och kanske mest svårt när man har makt, för att man gärna vill gå sina egna vägar:)

Nä Tacka vet jag ödmjukhet och en öppenhet med stor förståelse för varandra!! Vad sådant skulle göra saker mycket enklare inom alla avseenden:) Man skall visa respekt, men man skall heller inte låta sig tryckas ner, utan alla skall kunna ha en åsikt och kunna stå för detta:)

Nog om Arbetsgivaren och maktmissbruk som så lätt kan hända.

Nu skall jag nog kolla in kakan i ugnen och titta till hundarna.
Att sitta ute nu så här dags ute på verandan när solen går ner och den värmer så skönt, fåglarna som låter och för övrigt så är det tyst ute, ja utom hundarna när som skäller och jagar fåglarna;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0