Efter Midsommar kommer...............

2008-06-23 @ 16:28:29
Ja, nu har midsommarna varit:) På Morgonen när jag körde hem från jobbet och klockan var cirka 5tiden på morgonen så var det alldeles tyst utomhus, jag kunde endast se några taxibilar som skjutsade folk:) Undrar var dom  människorna var på väg, hem, sjukhuset eller till tåget kanske:)

Jag sov till klockan var 11.00 och sedan blev jag väckt med frukost av min sambo *ler*
Därefter bar det iväg till mina föräldrar på Midsommardagen och för att fira lite midsommar! Vi hade trevligt med god mat och lugnt umgänge.

Vi kom hem på natten och då var klockan ca 1.00 och jag körde hem som jag så ofta brukar göra för jag trivs med detta.
Söndagen bestod både av slappa, men också av att röja både irabbaten från allt ogräs och sedan åkte enen bort från tomten!
 Enen var fin så länge den var lagom stor, när den blev för stor så var det bara elände, den blev torr och ful på vissa delar och sedan så hängde snö på den, ja då trodde man att alla grenar skulle rasa. Nu på sommaren så blir det många pollen som fastnar där tills vinden skickar ut ett moln som är gult av pollen och vem som helst kan ju bli pollen allergisk av ett sådant gult moln.
Så vi tog bort enen och det kändes skönt, sedan skall vi göra en damm där är det tänkt om allt går enligt planerna *ler*

När vi sedan satt och fikade på kvällen så ringde telefonen från England och överraskade mig *ler*
Vad glad jag blev att Valerie ringde!!! Hon får mig alltid att le *skratt*

Sedan fick jag ett mail om att Arnes pappa Isaac fick sitt första Cert- CC i England* jippie*
Domaren var Frank.Kane som skall döma här på Världsutställningen men endast tikarna, så jag skall inte ställa för honom, så synd* fniss*

Tittade i Trädgårdsboken för alla växter utomhus, vilka man har och inte har och vilka man vill köpa. Ja aldrig är man då nöjd *ler*

Ja, nu vänder väl ljuset och går mot det mörka, usch vad tråkigt nu när det är och blir så fint. Fast man får hoppas att det blir mer värme och att blomstern slår ut tillfullo *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0