Rensning

2009-12-28 @ 15:25:54
Visst är det härligt när man rensar ut i garderober och lådor, man får mera översikt och mera plats med att fylla på nytt *ler*
 Dessutom blir det renare och finare!!!

För ett tag sedan så rensade jag ut papper, massor med papper från Engelsk Springer Spaniel pärmar, allt från HundSport Special, till egna skrivna lappar om olika viktiga saker som jag ville spara!! Hundar och kennlar som jag ville följa med på vägen för att LÄRA mig mera om, för jag har aldrig sett mig färdig i mitt lärande, NEJ jag letade efter alla möjliga kunskaper om Springer Spaniel och sparade på allt så jag hade sedan 1983 en MASSA pärmar med många artiklar och mycket mera som jag kastade här om veckan!! Det blev tomt i hyllan och många tomma pärmar blev till övers!!!

Jag har sörjt många gånger för att jag inte längre klarar av Engelska Springer Spanieln, för trimningen och för springandet i ringen, för att inte längre klara av att ha en springer kull, men JAG ÄLSKAR Engelska Springer Spaniel i massor för detta, men nu när jag rensade ut i hylan av papper så var det skönt att jag tog steget och släppte tag om alla papper som jag sparade!!!

Det vart som en ny epok!

Sedan här om dagen så rensade jag på datorn både bilder/kort/foton och många andra saker om olika Springer Spaniel. Massor med bilder som jag sparat genom åren på andra hundar, forna hundar som inte lever längre och många flera hundar av raser som intresserat mig, dessa raderades bort, först med liten sorg i hjärtat, men även här kändes det skönt efteråt eftersom jag ÄLSKAR ju springer och så kommer det alltid att vara, Springern kommer alltid ha en plats i mitt hjärta!!!

Så ut med det gamla och in med det nya!!! *skratt* ja vad nu det skall vara vet jag inte ännu, men springern åker inte ut från mitt liv så utan visst finns det 2 springrar kvar och dom skall vara kvar och alla dom andra har sin plats i mitt hjärta och därifrån går dom ingen stans *ler stort*


Så nu är det fint i hyllan och fint i datorn!!

Och samtidigt så känns det som en ny epok är på gång!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0