Inte bad

2009-07-16 @ 20:17:29
Det finns ju dom som inte gillar badandet som Alice och Arne, men kan acceptera att dom blir lite avsvalkade för det var ju så hett i mitten av juni, slutet av juni.

Dom som inte gillar badandet..............................

 
Mallow finner sig i att bli avsvalkad, men går gärna därifrån när hon inte behöver vara i vattnet.

Hon är heller i solen, mitt i solen när det är så där 40 grader varmt. Hon kommer ju från Australien!
  Mallow har en grop i gräsmattan som hon gärna ligger i och solar sig eller så tar hon trappsteget till verandan och ligger på i stekheta solen. Man ser hur hon njuter av solen mer än vad hon gör av vattnet! Det skall sägas det att vattnet är rent för dagen och inget klor heller i.

Utan i poolen så är vattnet fräscht!!

  Saga gillade inte sin mamma Cecilia just för denna stunden, utan när hon väl kom upp från vattnet gick hon till mig. Jag satt i solen och var varm och dit gick hon direkt och la sig, på mig! Det är den enda gången jag har blivit poppis utan att ha mat eller godis med mig till Saga :))
Saga är ju en dvärgpincher och dom är enmanshundar, alltså älskar sin ägare och andra kan man kanske hälsa på i nödfall. Saga dyrkar sin matte Cecilia och även morfar Tomas (pappa till Cecilia), vi andra är bra att ha men inget mera!

  
  
Betty glömmer man ofta att hon faktiskt är bara en valp hon med som Alice, dock föddes Betty i oktober och Alice i december, men Betty är en blandis med tempelhund i sig och är en väldigt lugn och behaglig hund, så därför tror man att hon är vuxen. Stackars Betty! Men *OJ* vad hon avgudar sin matte Cecilia!!! Dit Cecillia går där går Betty!!
Betty är anpassningsbar på ett annorlunda sätt än vad Saga är. Saga har en stark åsikt och tycker en massa, medan Betty glider mera med, finns i bakgrunden och alla bara älskar henne!!
Betty gillar inte heller att bada som Alice, hon gillar mera att gå på tomten och skrota omkring och hitta sina pinnar som är små kvistar :)) Hon är så otroligt söt Betty!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0