Grynet

2009-09-05 @ 08:24:24
Så kom Grynet tillbaka igår kväll!!

Som jag letade och ropade ggr flera under dagen. Hade ont i magen för att hon inte hade kommit hem!!

När så Tomas, min kära sambo kom hem så efter middags maten gick han upp i skogen och letade också efter Grynet, han tog med sig Arne.

Vips så hoppade hon upp på fönsterbrädan och ville in! Hon var inte blöt trots att det var blött på marken efter allt regnande under dagen. Hon hade inga uppenbara sår på kroppen, men väldigt mager.

Så förutom sin kattmat som är torrfoder och burkmat som katterna har fri tillgång på, att så fort det tar slut så fyller vi på, så fick Grynet skinka och pannkaka.

Det skall sägas att Grynet är en liten katttjej som har ett humör som en tiger och hon tar inget skit heller som Grynet på TV sa:)) Därför döpte Cecilia henne för Grynet och hon har just en sådan personlighet att hon tar inget skit från någon, stor personlighet och är kaxig som en tiger men snäll mot oss som bara den.

Alla i byn vet vem Grynet är för hon jagar rådjur på grannens tomt, jagar en jack russel tik och dom andra grannarnas katter får sig en törn av henne om dom försöker sig på henne, för grannarnas katter är sååååå mycket större än vad hon är!!

Eftersom hon är så lliten till storleken och även till vikten, flugvikten är bara 500gr eller där omkring, så har vi ju avmaskat henne gånger flera för att vara säker på att hon inte har mask som gör att hon är så liten till vikten, men hon är sådan sort och rör sig väldigt mycket på vår, sommar och höst, sedan under vintern är hon mera inne och går då upp lite i vikt, som mest vägde hon 2kg, tror jag det var. Så vi jobbar på vikten jämt för henne!!

Så himla skönt att hon är tillbaka!! Jag ringde runt till grannar igår och hörde mig för om dom kunde titta i sina skrymslen och vrår om det var någon instängd Grynet någonstans.

Här gör vi allt för våra djur!!
Men jag gick med hjärtat i halsgropen igår!!

 
 
  
 Men förstår Ni hur underbar denna katt är???
Hon betyder massor för mig, kanske för att hon är mera min katt, hon har valt mig;))

 Hon kan ligga i min säng och sambon Tomas ligger på sin sida, men hon väntar på mig och sedan när jag kryper ner i sängen så skall vi tula och gosa, hon och jag. Därefter ligger hon på min arm ett tag och kurrar för att sedan sova nere vid mina fötter under natten, då förstår Ni hur tomt och eländigt det har känts nu när hon var bort i 24timmar!!

Kommentarer
Postat av: cecilia

skönt att Misan kom hem!

2009-09-05 @ 10:17:54
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hallå Tina,

har du blonderat dig?

Jättefint!

Kramis

2009-09-06 @ 23:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0