Fredagen och den första utflykten

2008-08-18 @ 18:15:14
Ja, så då var det en ny morgon i stugan och vi hade det ganska bra. Kvällen innan så åt vi inne i Strömstad.

Efter vår frukost så visste vi inte riktigt vad vi skulle gör så efter gemensamt beslut så bestämde vi oss för att åka till Loppis eftersom vädret så inte ut för att vara allför roligt och dom lovade på SMHI att det skulle bli soligt på lördagen så vi sa att vi åker då och tar oss en utflykt denna dag för att njuta av det vackra vädret på lördagen.

Efter vår frukost och hundarnas frukost och rastning gav oss iväg.

Vi bar först uppåt mot Norska gränsen- Riksgränsen. Det kändes konstigt att åka mot Norge fast man var i Sverige. Det flesta bilarna var från Norge, Tyskland och så ibland mötte vi Svenska bilar också, fast dom var få *skratt*

 Svinesund är den närmaste och Svenska sidan, hade vi åkt rakt fram här så hade vi fått betala och åkt in på den Norska sidan *ler*
Vi åkte till Svinesund bl.a. och såg en affär som hette Hönan Agda vilket var en roligt namn på en affär, sedan stod det Kondomeri, jag fattade ingenting och trodde först att det stod Konditori, men jag läste fel och det var Kondomeri, har aldrig läst detta på en butik tidigare. Som alltid så rastades hundar och tog med hundarna som mycket det bara gick.

 Här fanns massor av figurer som man har i trädgården, otroligt vackra figurer!!!

För att titta vidare på deras figurer så gå in på denna adress http://www.emab.net

Klicka sedan vidare till Trädgårdsbutiken. Här kan man handla massor vill jag säga *ler*
 Efter besöket i denna butik så gick vi till parkeringen där vi ställde bilen och gick in i världens största godisbutik till vår dotters stor glädje. Nog för att det finns många affärer med mycket godis, men ofta är det samma sort lite längre bort vilket det inte var här kan jag säga!!! Allt godis fanns bara i en upplaga!! Matilda trodde hon hade kommit till himlen eller jultomten *skratt*
 Sedan bar det av vidare i bilen mot Tanumshede och Grebbestad*ler*


 Denna macken ger mig minnen! Fast jag kom från det andra hållet då och skulle ta båten över för parning i Norge. Det känns som igår och ur den kullen föddes vår Hjalle, så vi passerade denna mack åtskilliga gånger och varje gång tänkte jag på den gången då jag körde ensammen med en höglöpande tik och övernattade hos en godvän och uppfödarkollega Maine på kennel Ruel.. På den tiden så var Johan på kennel Stardom ännu ung och hade ett trevligt sätt, ödmjuk och fina hundar, fast hans kennelnamn kom nog senare tror jag det var.
Det känns som igår, usch vad tiden går *skratt*

 Det är skönt att bara följa skyltarna *skratt*

Väl på loppis så vart det mycket att titta på och mycket skräp i mina ögon, även om det fanns en hel del saker också som kanske är av intresse för andra, men inte mig.
 Väl  på plats vid loppis så blev det först rastning av hundarna. Alltid hundarna först med vatten att dricka och sedan rastning, sedan kom vi i andra hand.

 Klar för avgång mot Grebbestad!

 I Grebbestad tyckte jag att det inte var särskilt hundvänligt för rastning eller på annat vis. Vi tog en fika och köpte vykort till dom närmaste och åkte därifrån ganska snabbt. Jag upplevde Grebbestad mer som en snobbstad med mycket jäkt, vilket jag kan ha helt fel, men jag föredrar helt klart Strömstad framför Grebbestad.

Så vi åkte tillbaka till Strömstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0