kylan nyps i kinderna och tiden är knapp:)

2008-08-26 @ 08:07:15
Gisses vad tiden går *ler*

Förra inlägget var för en vecka sedan och jag som skulle skriva så i bloggen, men som alltid så vet jag inte riktigt vad jag skall skriva nu.
Förra veckan jobbade jag natt onsdagen, gick av som man brukar säga dagen därpå och jobbade natt igen hela helgen fre-söndag natt och gick av igår igen.

Igår var jag och handlade, ringde samtal och fixade, sedan var kvällen slut. Tänkte mig att gå i säng, men våran Grynet ville inte komma in även om jag ropade, prasslade med skinkan. Så dom övriga i familjen sov gott och jag satt och väntade på Grynet. Efter mycket om och men så kom hon till slut och kl. var ca 23.30.

Upp imorse vid 6 eftersom Matilda skall till skolan. Pest och pina för min kropp av att gå i säng sent och upp tidigt. Det känns som att bli överkörd av en ångvält även om jag inte har blivit detta och inte vet jag egentligen hur detta känns, men jag kan bara föreställa mig.
Nu skall jag sova igen för jag skall jobba inatt och för detta skall Matilda till ridskolan så det blir att sno på, där på kvällskvisten för att få tiden att räcka till och till att komma till jobbet i tid.

Idag var det första morgonen som det nöp i kinderna när man gick ut. Suck!!!! Alltså jag gillar hösten och allt det mysiga, men kan vi inte få njuta lite till av värme och lite mer sol.
Just nu ser det ut för att blli soligt, men dom säger på SMHI att det skall bli regn och vad gör detta när jag skall sova. Hoppas bara det inte regnar när jag skall till ridskolan.

Vi får gå en bit från stallet till ridhuset. Oftast så står Matildas häst inne i stallet och ponnyn skall göras i ordning med borsta,rykta som det heter, kratsa hovarna, sadla och tränsa hästen för att sedan leda hästen upp till ridhuset. Tyvärr finns det inga läktar inna i ridhuset så man får sitta i ett hörn i manegen. Har man väl kommit in där till lektionen så kommer man inte ut därifrån förrän lektionen är slut, så det gäller att man inte ångrar sig*skratt*

Efter lektionens slut så rider tjejerna tillbaka på hästarna till stallet och därefter gör samma sak som innan fast tvärtom, sadlar av, tränsar av och sköljer bettet, kratsar hovar och ryktar hästen igen, därefter åker vi hem.

Väl hemma så lämnar jag Matilda hos den övriga familjen för att fortsätta vidare till jobbet. Tur att det är så luftigt i stallet och i ridhuset så man inte luktar häst när man kommer till jobbet, det vore förskräckligt.

Imorgon efter sovtiden så blir det trimning på programmet igen*ler*
Så inte har man brist på något att göra heller *ler*

Ringde igår till en djurinrättning där  vår familj ögonlyste en av våra hundar. Ringde före för att kontrollera hur mycket det kostade. Fick ett pris och när min kära sambo kom hem på lördagen och jag vaknat så berättade han att priset hade blivit något helt annat. Vi blev fundersamma och fattade ingenting.
Igår ringde jag dit där ögonlysningen skett och fråga på nytt vad en ögonlysning kostade, fick samma pris igen som var på 525kr.
Jag upplyste dom att vi fått betala 1440kr, hur var det möjligt för vi hade inte gjort något annorlunda ögonlysning än tidigare.
Personen jag pratade med bad mig vänta i luren och efter en lång stund så kom hon tillbaka (trodde hon hade dragit och inte ville prata med mig något mera).
Det hade blivit fel och hon bad om ursäkt för detta. Tänk om jag funnit mig i priset!!!!! Då hade jag förlorat en ansenlig summa pengar!!!
Nu skall jag få tillbaka skillnade vad dom tog och vad det egentligen kostade, vilket blir 915kr!!!!

Hoppas innerligt att jag kan skriva på onsdag eller torsdag, efter trimningen.

God natt säger jag!

Kommentarer
Postat av: c

Bra jobbat mamma!!! det lät ju faktiskt lite konstigt med att det skulle va så dyrt!

2008-08-26 @ 09:08:17
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0