Nervös blev jag och kanske blir också

2008-08-28 @ 14:42:18
Har idag varit in till stan efter alla handa göromål här hemma först. Hundarna, katterna skall ha sitt först och därefter kom jag som skulle göra mig iordning.

Jag njöt av att åka i lugn och ro till stan och uträtta mina affärer. Tänkte att nu åker jag hem och packar i lugn och ro *ler*

Väl hemma packar jag inte det jag har köpt och känner mig nöjd och glad. Sedan tittar jag in i datarummet och finner att vår telefon fax blinkar............. alltså ett meddelande. Tänkte att det kanske är någon som ville prata med mig.

Hör meddelandet och får genast ont i magen!!! Hon som skall jobba för mig har blivit sjuk!!!!! Vilket betyder att då är jag tvungen att jobba. Känner paniken kommer i fullfart i kroppen!!!

Men Tomas och jag skall på en minisemester själv!!!!
Denna helg har jag fått så svårt att få ledigt fast jag har sparade semesterdagar och vi som arbetar på jobbet fick göra ett byte, ett 3skifts byte för att allt skulle fungera.

Nu så skulle jag bli tvungen att få åter igen ställa in vår semester. Skit också!!
Jag ringde chefen och förklarade situationen! Tur att man har så bra chef, hon sa att hon skulle ringa mig igen på nytt!

Efter ett tag så ringde hon upp och dom hade fixa min ledighet iallafall!!!! Skönt! Nu kan jag pusta ut!

Skall packa nu för om allt går som det skall, så skall Tomas och jag resa på en mini semester, vilket vi inte gjort på 10-15 år sedan *ler*

Förra gånger vi skulle ut själva så kom grävlingen ivägen och vi hann inte så långt, utan fick vända hem med bogsering istället.

Så håll nu tummarna att vi kan åka hela vägen och få njuta av vår semester.

Skriver mer efter semestern i nästa vecka!

Tjinge ling!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0